صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزارت مالیه به دلیل تهدیدات امنیتی محل توزیع معاش نیروهای نظامی اش را تغییر داد

پیک آفتاب: وزارت مالیه امارت روز یکشنبه۱۹ حمل، اعلام کرد که به دلیل «خطر امنیتی»، کابل‌بانک معاش نظامیان را به جای شعبات شهری خود، در ادارات دولتی می‌پردازد. داعش روز دوم حمل بر یک شعبه کابل‌بانک در قندهار حمله کرد و گفت که هدف آن جنگجویان امارت اسلامی بود. وزارت مالیه امارت اسلامی در اعلامیه‌ای در […]

پیک آفتاب: وزارت مالیه امارت روز یکشنبه۱۹ حمل، اعلام کرد که به دلیل «خطر امنیتی»، کابل‌بانک معاش نظامیان را به جای شعبات شهری خود، در ادارات دولتی می‌پردازد.

داعش روز دوم حمل بر یک شعبه کابل‌بانک در قندهار حمله کرد و گفت که هدف آن جنگجویان امارت اسلامی بود.

وزارت مالیه امارت اسلامی در اعلامیه‌ای در شبکه اکس نوشت که قصد دارد،کارمندان ملکی و نظامی حکومت «بدون چالش امنیتی معاشات‌شان را به دست آورند.»

این وزارت اضافه کرد: «به همین منظور، وزارت مالیه بهتر دانست که معاشات کارمندان امنیتی در ادارات مربوط‌‌شان توسط نمایندگی‌های نوی کابل پرداخت و از وقوع هر نوع خطر امنیتی جلوگیری صورت گیرد.»

امارت اسلامی گفت که تهدیدات داعش را از بین برده‌، اما به رغم این ادعا، داعش در هفته‌های اخیر حملاتی در داخل و خارج از افغانستان انجام داده است. در آخرین حمله، داعش خراسان در سوم حمل و یک روز پس از حمله انتحاری به نمایندگی کابل‌بانک در قندهار، به تالار کنسرتی در مسکو حمله تروریستی کرد.

در حمله داعش به کابل بانک در قندهار دست‌کم ۲۱ نفر کشته شدند. به گزارش اعماق، خبرگزاری داعش، این گروه گفت که به «تجمع ملیشه‌های امارت اسلامی، که برای گرفتن معاش خود به بانک آمده بودند، حمله کرد.»

با اینکه امارت اسلامی تلاش دارد خطر داعش را در افغانستان کمرنگ کند، اما نگران جان مقام‌ها و نظامیان خود است که برخی از آن، مانند والی پیشین بلخ در حملات داعش کشته شدند.

در همین حال، معاون سیاسی رئیس‌الوزرای امارت اسلامی روز شنبه در ضیافت افطاری با شماری از سفیران، نمایندگان ملل متحد و اتحادیه اروپا، ضمن ادعای سرکوب داعش، گفت که «کسی نباید برای تقویت داعش لابی کند.»

او گفت که بعضی از حلقات در منطقه و جهان برای داعش در افغانستان «تبلیغات» می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x