صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دور جدید مذاکرات برای آتش بس میان حماس و اسرائیل در مصر برگزار خواهد شد

پیک آفتاب:  براساس گزارش های بدست آمده حماس اعلان کرد که به دعوت مصر، هیئتی را در روز یک‌شنبه ۱۹ حمل برای پیشبرد مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس به قاهره اعزام خواهد کرد. پس از شش ماه جنگ میان حماس و اسرائیل، میانجی گران قطر و مصر، تلاش دارند تا برای دستیابی به توافق دیگریکه ممکن […]

پیک آفتاب: 

براساس گزارش های بدست آمده حماس اعلان کرد که به دعوت مصر، هیئتی را در روز یک‌شنبه ۱۹ حمل برای پیشبرد مذاکرات درباره برقراری آتش‌بس به قاهره اعزام خواهد کرد.

پس از شش ماه جنگ میان حماس و اسرائیل، میانجی گران قطر و مصر، تلاش دارند تا برای دستیابی به توافق دیگریکه ممکن است برخی از ۱۲۹ گروگان باقیمانده در غزه را در یک آتش‌بس طولانی‌تر در غزه بازگرداند.

انتظارات حماس و اسرائیل متفاوت و شکاف میان آنها شدید است.

آتش‌بس دائمی، خروج نیروهای اسرائیلی از غزه، بازگشت آوارگان و مبادله «جدی» اسرای فلسطینی با گروگان‌های اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند از جمله خواست‌های گروه حماس است.

اسرائیل از نخستین روزهای جنگ تاکنون برنابودی گروه حماس در غزه تاکیده کرده است.

پس از شش ماه درگیری، به دلیل کشته شدن بیش از ۳۳ هزار نفر در غزه درخواست‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس افزایش یافته است.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا از رهبران مصر و قطر خواست که حماس را برای آزادی گروگان ها تحت فشار قرار دهد.

یک مقام اسرائیلی به رویترز گفته که تل‌آویو برای شرکت در این مذاکرات تصمیم نگرفته است.این مقام اسرائیلی گفته این اقدام حماس بیش از آن که واقعی باشد، یک نمایش سیاسی است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x