صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پیام عیدی ملا هبت الله آخندزاده

امارت اسلامی در چوکات خط مشی شرعی خویش، با هر کی روابط حسنه بر اساس احترام متقابل دارد و از هر جهتی نیزمی خواهد که این نیت و ارادۀ نیک امارت اسلامی را به دیده شک نبیند. قول و تعهد ما تعهد است.

پیک آفتاب: 

رهبر امارت اسلامی« ملا هبت‌الله آخندزاده» در پیامی به مناسبت عید فطر، خواستار «روابط نیک» با کشورها شد.

در این پیام که توسط ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارات اسلامی، شنبه۱۸حمل، نشر شد ،بر مسائل مختلفی از جمله گسترش روابط با کشورها، تامین امنیت، ارتقاء و بهبود وضعیت اقتصادی و «تنفیذ شرعت اسلامی» تاکید کرده است.

در این پیام آمده است: «امارت اسلامی در چوکات خط مشی شرعی خویش، با هر کی روابط حسنه بر اساس احترام متقابل دارد و از هر جهتی نیزمی خواهد که این نیت و ارادۀ نیک امارت اسلامی را به دیده شک نبیند. قول و تعهد ما تعهد است.»

وی افزود به وزارت خارجه دستور داده است  تا با تمام کشورها به‌‌ویژه کشورهای اسلامی فضا اطمینان بهتر را ایجاد کند.

ملا هبت الله آخندزاده تاکید کرد: «روابط امارت اسلامی با تمام جهان اسلام بر اساس برادری استوار است، تمام مسلمانان برادران ما هستند، با توجه به این اصل ما باورهای مشترک دینی و عقیدتی داریم، منافع مشترک داریم که باید بر مبنای آن دیدگاه مشترک داشته باشیم.»

او همچنان از مسئولان و اعضای امارت اسلامی خواسته است که  از «ظلم اجتناب» کنند و فریاد شهروندان افغانستان را بشنوند زیرا آنها طی چندین سال گذشته مشکلات زیادی را متحمل شده‌اند.

در پیام رهبر امارت اسلامی بدون اشاره به آموزش دختران، به تعلیم و آموزش دینی تاکید شده و آمده است: «وزارت معارف برای آموزش‌های دینی و عصری در تمام ولایات و ولسوالی‌ها تشکیلات گسترده دارد و صدها مراکز دینی و علمی را فعال ساخته است.»

او همچنان مدعی شد که امنیت در افغانستان تامین شده است و از شهروندان خواست با نظامیان امارت اسلامی همکاری کنند.

 در فایل صوتی مربوط به هبت‌الله آخندزاده، که از  تلویزیون ملی  منتشر شد آمده که جنگ امارت اسلامی  با تصرف کابل پایان نیافته است و این گروه برای «تطبیق شریعت» باز هم خواهد جنگید.

در این فایل صوتی خطاب به جامعه غرب گفته شده است: «۲۰ سال با شما جنگیدیم، ۲۰ سال دیگر نیر خواهیم جنگید» تا شریعت را بر روی زمین تطبیق کنیم.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x