صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کوریای شمالی یک موشک بالستیک میان برد با سوخت جامد آزمایش کرد

پیک آفتاب: به نقل از ارتش کوریای جنوبی«کوریای شمالی روز سه‌شنبه ۱۴ حمل یک موشک بالستیک میان‌برد مشکوک را به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.» رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی بیان کرد که حوالی ساعت شش و ۵۳ دقیقه صبح به وقت محلی،موشکی از منطقه پایتخت کوریای شمالی«پیونگ یانگ»، پرتاب […]

پیک آفتاب: به نقل از ارتش کوریای جنوبی«کوریای شمالی روز سه‌شنبه ۱۴ حمل یک موشک بالستیک میان‌برد مشکوک را به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.»

رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی بیان کرد که حوالی ساعت شش و ۵۳ دقیقه صبح به وقت محلی،موشکی از منطقه پایتخت کوریای شمالی«پیونگ یانگ»، پرتاب شده است که به‌نظر می‌رسد موشکی بالستیک و میان‌برد بوده است.

وی افزود این موشک قبل از سقوط در دریا حدود ۶۰۰ کیلومتر پرواز کرده است، وزارت دفاع جاپان تخمین زده است که این موشک مسافتی ۶۵۰ کیلومتری را با ارتفاعی حداکثر تا ۱۰۰ کیلومتر پیموده است.

در بیانیه ایی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که تاکنون نوع دقیقی از نوع موشک مشخص نشده است، اما کوریای شمالی در حال آزمایش یک موشک مافوق صوت میان‌برد جدید با موتور سوخت جامد است.

براساس گزارش های به دست آمده، دولت کوریای شمالی گزارش داده است که کیم جونگ اون رهبر این کشور در ماه مارچ بر آزمایش زمینی یک موتور سوخت جامد برای نوع جدیدی از موشک‌های مافوق صوت میان‌برد برای توسعه قابلیت دفاع ملی نظارت کرد.

جاپان می گوید که به نظر می‌رسد این موشک بیرون از منطقه اقتصادی انحصاری این کشور سقوط کرده است.

در میان نگرانی‌ها از افزایش همکاری نظامی روسیه و کوریای شمالی، ایالات متحده و متحدان آسیایی اصلی این کشور، کوریای جنوبی و جاپان، در حال گسترش همکاری‌های امنیتی خود هستند.

مقام‌های ایالات متحده، کوریای جنوبی و اوکراین، کوریای شمالی را به ارائه سلاح‌هایی مانند موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند. پیونگ یانگ و مسکو این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیرجاپان، آزمایش موشکی کوریای شمالی را محکوم کرد و آن را به زیان صلح و ثبات در منطقه دانست.

به تازیگی کوریای شمالی  اعلام کرده که هیچ علاقه‌ای به نشست با سران جاپان ندارد و هرگونه گفت‌وگو را رد خواهد کرد.

براساس گزارش های بدست آمده از رسانه‌های جاپانی،  ایالات متحده آمریکا می کوشد که نشستی میان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و همتایان جاپاپنی و کوریای جنوبی اش در ماه جولای در حاشیه نشست ناتو در واشنگتن ترتیب دهد.

 

             
     

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x