صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارت اسلامی: مخالف تشکیل حکومت همه‌شمول نیستیم

مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که با تشکیل حکومت همه‌شمول موافق هستند و می‌توانند با گماشتن افراد مسلکی و متحصص در حکومت، زمینه‌ی تحقق حکومت‌داری را فراهم نمایند.

پیک‌آفتاب: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس الوزرا امارت اسلامی در دیدار با توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اطمینان داده که رهبری حکومت سرپرست امارت اسلامی با تشکیل حکومت همه‌شمول موافق است و تلاش‌ها برای گماشتن افراد متخصص و مسلکی در حکومت نیز جریان دارد.

در همین حال توماس نیکلاسون، نماینده ویژه‌ی اتحادیه اروپا برای افغانستان که به هدف دیدار با مقام‌های امارت اسلامی به کابل آمده است، از این تصمیم امارت اسلامی حمایت کرده و گفته که حکومت سرپرست «مشورت‌های افغان‌های متخصص و مجرب خارج حکومت را بشنود، زیرا حکومت قبلی را همین انحصار سرنگون کرد».

نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان هم‌چنان بر آموزش دختران و پسران تاکید نموده و افزوده است که اتحادیه اروپا از آموزش دختران و پسران حمایت می‌کند و خواستار بازگشایی دروازده‌های مکتب‌ها و دانش‌گاه‌ها به روی دختران شده است.

قابل ذکر است که پس از شکل‌گیری حکومت امارت اسلامی در افغانستان، بخش‌های مهم ادارات از سوی حکومت سرپرست به اعضای این گروه سپرده شده کسانی در راس ادارت قرار گرفتند که تجربه کافی نداشتند.

از سوی دیگر امارت اسلامی دروازه‌های مکتب‌ها و دانش‌گاه‌ها را نیز به روی دختران در افغانستان بست و جلو کار زنان در بیشتر ادارات را نیز گرفت.

این اقدام امارت اسلامی با واکنش‌های تند جهانی مواجه گردیده، سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌ها و نهادهای همکار در افغانستان، هشدار دادند که ادامه‌ی این روند وضعیت زندگی مردم را در افغانستان به خطر جدی مواجه می‌کند.

هرچند بارها از امارت اسلامی خواسته شده که زمینه کار و آموزش را برای دختران و زنان در افغانستان فراهم بسازد اما هنوز حکومت سرپرست در این مورد اقدامی نکرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x