صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته‌های کمک مالی به کانگو شرقی است

یانز لنارچیچ، کمیشنر اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه در حال بسیج سازی همه ابزارهای لازم برای حمایت از کارکنان بشردوستانه، از جمله تدارکات و برای رفع نیازهای جمعیت جمهوری دموکراتیک کانگو است.

پیک‌آفتاب: رویترز در گزارشی گفته است که اتحادیه اروپا امروز شنبه چهارم مارچ اعلام کرد که بیش از 47 میلیون یورو (49.97 میلیون دالر) برای کمک‌های بشردوستانه به کیوو شمالی کانگو اختصاص می‌دهد و قصد دارد یک پرواز به ولایت شرقی این کشور که درگیر کاهش تجهیزات پزشکی و مواد غذایی است نیز بفرستد.

لنارسیچ، کمیشنر مدیریت بحران در بیانیه‌ای گفت: “با این عملیات پل هوایی بشردوستانه که با حمایت فرانسه و صندوق جدید بسیج ایجاد شده است، ما مجددا حمایت خود را از آسیب پذیرترین افراد تایید می‌کنیم.”

وی افزوده است که این پرواز به سمت گوما، پایتخت شهر کیوو در شمال کانگو خواهد رفت و کمک‌های  از قبیل تجهیزات پزشکی و تغذیه را تحویل خواهد داد.

اتحادیه اروپا گفته است که بودجه این کمک‌ها از طریق شرکای بشردوستانه برای پوشش نیازهای فوری مانند تغذیه، مراقبت‌های بهداشتی، آب و فاضلاب، سرپناه و حفاظت ارسال می‌شود.

رویترز هم‌چنان نوشت، ناامنی در طول سال گذشته در شرق این کشور آفریقای مرکزی افزایش یافته، که عمدتا به‌دلیل بازگشت یک گروه شورشی بزرگ بنام ام-23 (M23) می‌باشد.

این در حالی است که دولت کانگو طی دهه‌ها با خشونت شبه نظامیان دست و پنجه نرم می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x