صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پس از پنج‌ روز غرق‌شدن یک قایق در ایتالیا؛ هویت 32 پناه‌جوی افغان شناسایی گردید

مسوولان سفارت افغانستان در ایتالیا اعلام کرده که پس از پنج روز غرق شدن یک قایق پناه‌جویان در این کشور، دریافتند که 32 پناه‌جوی افغان در این رویداد جان باخته و پنج تن دیگر شان نیز زخمی شده که زخمی‌های به بیمارستان بستری هستند.

پیک‌آفتاب: سفارت افغانستان در ایتالیا از جان باختن 32 پناه‌جوی افغان در اثر غرق شدن یک قایق در آب‌های سواحل ایتالیا خبر داده است.

این قایق که پنج روز پیش غرق شده بود، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند که تمام سرنشینان آن پناه‌جویان افغانستان، پاکستان و ایران بودند.

هرچند پیش از این گزارش‌های وجود داشت که تعداد زیادی از جان باختگان این قایق افغان‌ها هستند، اما به تازگی سفارت این کشور در ایتالیا، تعداد افغان‌های جان باخته را 32 نفر عنوان نموده و افزوده است که پنج تن دیگر از شهروندان افغانستان در بیمارستان بستری هستند.

دو روز پس از وقوع این رویداد، وزارت خارجه امارت اسلامی اعلام کرد که جسدهای افغان‌های جان باخته در اثر غرق شدن یک قایق در ایتالیا، از سوی سفارت این کشور در ایتالیا شناسایی و به افغانستان انتقال داده می‌شود.

از سوی دیگر منابع پاکستانی اعلام کردند که در این رویداد شماری از پناه‌جوان پاکستانی نیز جان باخته است.

پولیس پاکستان روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد که سه نفر را به اتهام دست داشتن در قاچاق شماری از پاکستانی‌های غرق شده در ایتالیا، بازداشت کردند.

مقام‌های کشور ایتالیا پس از رخ‌داد این واقعه با خانواده‌های جان باختگان ابراز هم‌دردی کرده و از کشورهای اروپایی خواهان سخت‌گیری مرزها برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی شدند.

http://paikaftab.com/1056/

این در حالی است که بیشتر شهروندان افغانستان به‌دلیل چالش‌های اقتصادی، تحولات سیاسی و نیز نبود زمینه‌ی کار در کشور، راهی کشورهای پاکستان، ایران و ترکیه گردیده، سپس از آن‌جا به گونه‌ی غیر قانونی با پذیرفتن سختی‌های زیاد، راهیی کشورهای اروپایی گردیدند.

آمارها نشان می‌دهد که سالانه از ده‌ها تا صدها افغان در این مسیر پر خم و پیچ به هدف رسیدن به کشورهای اروپایی، طعمه دریا شده و جان‌های شان را از دست می‌دهند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x