صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پناه‌جویان معترض در پاکستان؛ به مشکلات و درخواست‌های ما رسیدگی نمی‌شود

ده‌ها خانواده از پناه‌جویان افغان که تعداد شان به صدها تن می‌رسد در یک حرکت اعتراضی در پاکستان دست به تظاهرات زده و خواهان رسیدگی به مشکلات و نیز درخواست‌های شان شدند. آنان که پرونده‌های پی۱ و پی‌۲ آمریکا را دارند نگران هستند که هنوز این برنامه از سوی آمریکا آغاز نشده است.

علی اکبر احمدی

پیک‌آفتاب: ده‌ها خانواده افغان که پرونده‌های پی۱ و پی‌۲ آمریکا را دارند و ماه‌هاست در پاکستان به بی‌سرونوشتی به‌سر می‌برند، در اعتراضی می‌گویند که به درخواست‌ها و مشکلات شان رسیدگی صورت نمی‌گیرد.

آنان دی‌روز یک شنبه 26 فبروری در یک حرکت اعتراضی خواهان رسیدگی به مشکلات شان شدند.

این خانواده‌ها می‌گویند که نزدیک به یک‌ونیم سال است در پاکستان پناه بردند و هنوز برنامه پی۱ و پی‌۲ از سوی آمریکا شروع نشده است.

معترضان یک قطعه‌نامه‌ی چند ماده‌یی را نیز به نشر رسانده، از دولت پاکستان خواسته‌اند تا به دفتر مرکز پشتیبانی و اسکان مجدد پناه‌جویان آمریکا (RSC)، مجوز فعالیت در اسلام‌آباد را صادر کند.

خانواده‌های معترض که تعداد شان به صدها تن می‌رسد می‌گویند که در پاکستان به وضعیت بدی زندگی می‌کنند و اکنون هیچ راهی برای برگشت دوباره به افغانستان را ندارند.

آنان هشدار می‌دهند که از سوی دولت پاکستان با خطر اخراج مواجه هستند.

معترضان می‌گویند که اگر این برنامه به تاخیر آغاز می‌شود از وزارت خارجه آمریکا خواستار راه‌های دیگری برای حل مشکلات شان شده تاکید می‌کنند که با ایجاد کمپ‌های موقت مشکل آنان را حل کنند.

معترضان افغان در پاکستان می‌افزایند که پس از تشکیل حکومت سرپرت امارت اسلامی در افغانستان، به پاکستان پناه برده اند و اکنون که نزدیک به یک و نیم سال از حضور شان در پاکستان می‌گذرد وضعیت زندگی شان روز‌به‌روز بدتر می‌شود.

این پناه‌جوان افغان می‌گویند که مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های پی۱ و پی‌۲ از 6 تا 18 ماه طول می‌کشد ولی هنوز این برنامه از سوی آمریکا شروع نشده است.

این در حالی است که ده‌ها تن از خبرنگاران نیز برای چندمین بار طی ماه‌های پسین در پاکستان و ایران دست به اعتراض‌ها زدند آنان نیز که در کشورهای مختلف به ویژه آمریکا درخواست پناهندگی داده اند می‌گویند که با گذشت بیش از یک سال، هنوز به درخواست‌های شان رسیدگی نشده است.

افغان‌های پناهنده در پاکستان هراس دارند که از سوی مقام‌های این کشور هشدار دریافت کردند تا آن کشور را ترک کنند، در غیر آن دوباره به افغانستان برگشتانده می‌شوند.

آنان می‌گویند که از هراس طالبان به پاکستان پناه برده اند و از اینکه به تهدید قرار دارند نمی‌توانند دوباره به افغانستان برگردند.

در همین حال مسوولان امارت اسلامی از افغان‌های که در بیرون از کشور به‌سر می‌برند خواهان برگشت دوباره به افغانستان استند و تاکید می‌کنند که هیچ تهدیدی علیه آنها در داخل کشور وجود ندارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x