صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گوردون براون: بریتانیایی‌ها امسال با گرسنگی و سرما مواجه خواهند شد

نخست وزیر پیشین بریتانیا می‌گوید که اگر دولت کشورش دست به اقدام نزند، مردم در زمستان امسال با سرما و گرسنگی دست‌وپنجه نرم خواهند کرد.

نخست وزیر پیشین بریتانیا می‌گوید که اگر دولت کشورش دست به اقدام نزند، مردم در زمستان امسال با سرما و گرسنگی دست‌وپنجه نرم خواهند کرد.

پیک‌آفتاب: جمیز گوردون براون هونفرس (Gordon Brown)، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا روز گذشته درباره عواقب جنگ اوکراین برای مردم کشورش هشدار داد. براون در صحبت با اسکای نیوز گفت که فقر در بریتانیا به سطح تاریخی رسیده است. او در این خصوص تصریح کرد: “شکی نیست که اگر اکنون دست به اقدام نزنیم، در ماه اکتبر، مردم بدون غذا و در گرسنگی و سرما خواهند بود.”

نخست وزیر پیشین بریتانیا افزود: “خیریه‌ها و سازمان‌ها باید دست به اقدام فوری بزنند. معتقدم زمان آن رسیده که دولت کاری انجام دهد. خلاء در مرکز قدرت واقعاً باید پایان یابد.”

این سیاست‌مدار سابق بریتانیایی افزود که در حال حاضر، در شهر زادگاه خود شاهد سطحی از فقر است که هرگز گمان نمی‌کرد دوباره تکرار شود.

اظهارات گوردون براون در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر وزیر خارجه آلمان، ولادیمیر پوتین را افزون بر تهاجم علیه اوکراین، به «جنگ غله» متهم کرد، زیرا از دید او مسکو با قطع ارسال محصولات زراعتی و غلات، میلیون‌ها تن را در افریقا و خاورمیانه با خطر گرسنگی شدید مواجه کرده است.

وزیر خارجه آلمان: پوتین جهان را با خطر گرسنگی مواجه کرده است

از زمان شروع جنگ در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه اعمال کرده‌اند. مسکو به این کشورها هشدار داده که عواقب این تحریم‌ها دامن خود آن‌ها را خواهد گرفت.

گزارش می‌گوید که در بریتانیا چهارشنبه هفته گذشته، حدود 40 هزار کارگر حمل‌ونقل ریلی بریتانیا در اعتراض به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها طی چند دهه اخیر، دست به اعتصاب سراسری زدند. دبیرکل اتحادیه ملی حمل‌ونقل ریلی و دریایی بریتانیا گفت: “با توجه به این‌که دست‌مزدها با سرعت تورم این کشور هم‌خوانی ندارد، اجرای این اعتصاب ضرورت پیدا کرده است.”

از سوی دیگر؛ کلاوس مولر، یکی از مقام‌های بخش انرژی آلمان چند روز پیش هشدار داد که این کشور بدون گاز روسیه در زمستان دوام نخواهد آورد. وی در ادامه سخنانش گفت: “در حالی‌که مخازن گاز آلمان تقریبا 65 درصد پُر شده و وضعیت در مقایسه با هفته‌های گذشته بهتر است، اما هنوز این ذخایر برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه، ناکافی است.”

براساس آمار منتشر شده، امریکا برای دومین دوره پیاپی سه ماهه، کوچک شدن اقتصاد و رکود را تجربه می‌کند. در همین حال، واشنگتن پست با نشر گزارشی گفته است که امریکا در بازه زمانی ماه اپریل تا ماه جون، برای دومین بار پیاپی، کوچک شدن 0.9 درصدی اقتصاد را تجربه کرده است.

گزارش‌ها می‌رساند که در حال حاضر علاوه بر امریکا، شمار زیادی از کشورهای اروپایی نیز در پی تحریم‌های گسترده علیه روسیه، با افزایش بهای انرژی و مواد خوراکی مواجه شده‌اند. مسکو بارها اعلام کرده اثرات تحریم‌های سنگین کشورهای غربی به خود آن‌ها باز خواهد گشت.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که تعزیرات وضع شده بر مسکو نه، بلکه جنگ روسیه در اوکراین سبب بحران مواد غذایی در جهان می‌شود.

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x