صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمیشنر عالی سازمان ملل: به حمایت از نیازمندان افغانستان ادامه می‌دهیم

معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان در پایان سفرش به افغانستان و پاکستان گفته که این نهاد به حمایت از افغانستانی‌های نیازمند ادامه می‌دهد.

معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان در پایان سفرش به افغانستان و پاکستان گفته که این نهاد به حمایت از افغانستانی‌های نیازمند ادامه می‌دهد.

پیک‌آفتاب: کلی تی کلمنتز به دنبال سفرش به کابل و هرات، به پاکستان رفت و از حکومت آن کشور به خاطر میزبانی پناهجویان افغانستان سپاس‌گزاری نمود.

کلی تی کلمنتز روز گذشته در پایان سفرش به افغانستان و پاکستان گفت که مردم افغانستان می‌خواهند مطمئن شوند که تنها نمانده‌اند و جامعه بین‌المللی در کنار آن‌ها ایستاده است.

از سوی دیگر، اداره پناهجویان سازمان ملل تلاش می‌کند تا حمایت را برای خانواده‌هایی که می‌خواهند زندگی خود را بسازند، فراهم نماید. به گفته این نهاد، به وسیله این کمک‌ها بخش‌های آموزشی، سهولت‌های زندگی، سرپناه و پول نقد برای برخی نیازمندی‌های اساسی تحت پوشش قرار می‌گیرند. این نهاد می‌گوید که خانواده‌ها به جز صلح، ثبات و راه‌هایی که از سوی کشورها و جامعه خودشان حمایت شوند، چیز دیگری نمی‌خواهند.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهجویان می‌گوید که برای رسیدگی به بی‌جاشده‌ها، بازگشت‌کننده‌ها و پناهجویان افغانستان، به 340 میلیون دالر نیاز دارد. به گفته این اداره، تاکنون تمویل کننده‌ها، 57 درصد همین پول را فراهم کرده‌اند.

معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است که زنان و دختران افغانستان خیلی از خود تحمل‌پذیری نشان داده‌اند و همواره در مورد حق کار و آموزش سخن می‌گویند.

کلی تی کلمنتز که چهار روز هفته گذشته را در افغانستان سپری کرده با مقام‌های طالبان دیدار کرد و هم‌چنان با شماری از زنان و دختران در کابل و هرات گفتگو نمود.

براساس خبرنامه این اداره، کلمنتز به شنیدن نگرانی‌های زنان هم پرداخت و گفت که برای شکل‌دهی افغانستان در آینده، به آموزش دختران نیاز حتمی است.

او در جریان سفرش به پاکستان با وزیر خارجه و شماری از مقام‌های آن کشور دید و از آن‌ها به خاطر میزبانی پناهجویان افغانستان سپاس‌گزاری کرد.

سازمان ملل می‌گوید که در حال حاضر، 1.3 میلیون تن از مردم افغانستان با اسناد قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند و تا 1.5 میلیون تن دیگر سند قانونی ندارند.

این سازمان به نقل از حکومت پاکستان گزارش می‌دهد که از سال گذشته بدین‌سو و پس از حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان، حدود 250 هزار تن از شهروندان این کشور به پاکستان پناه برده و هزاران تن‌شان در شرایط بدی به سر می‌برند.

این در حالی مطرح می‌شود که کلی تی کلمنتز، معاون کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به منظور بررسی چالش‌های اجتماعی مردم، پس از چاشت روز یک‌شنبه 22 جوزا، وارد کابل شده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x