صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمیسیون تصفیه طالبان: ۴۰۰ نیروی خود را برکنار و آنان را زندانی کردیم

مسئولین نظامی طالبان اعلام کرده است که "کمیسیون تصفیه طالبان" بیش از ۴۰۰ نیروی‌شان را از وظایف‌شان برکنار و شماری از آنان را زندانی کرده است.

مسئولین نظامی طالبان اعلام کرده است که “کمیسیون تصفیه طالبان” بیش از ۴۰۰ نیروی‌شان را از وظایف‌شان برکنار و شماری از آنان را زندانی کرده است.

پیک‌آفتاب: قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله طالبان امروز ۲۳ عقرب، به رسانه‌ها گفت: کمیسیون تصفیه طالبان طی چند روز گذشته بیش از ۴۰۰ تن را از صفوف نیروهای طالبان بیرون کرده‌ است.

به گفته او این افراد به اتهام سوءاستفاده از نام طالبان و آزار و اذیت مردم برکنار شده‌اند.

خوستی افزود که شماری از این افراد افزون بر سبک‌دوش شدن، بازداشت و زندانی نیز شده‌اند.

روز 16 عقرب نیز یک عضو کمیسیون تصفیه طالبان که نخواسته نامش فاش شود اعلام کرده که از زمان تشکیل کمیسیون پاکسازی صفوف طالبان از حضور «افراد نامطلوب» حدود ۲۰۰ نفر از اعضای طالبان که مظنون به سوءاستفاده از قدرت بودند، اخراج شدند. این عضو طالبان افزوده که روند اخراج این افراد ادامه دارد. به گفته منبع، اعضای اخراج‌شده، از نام طالبان برای منافع شخصی استفاده می‌کردند.

اخراج 200 نفر از اعضای طالبان؛ روند تصفیه ادامه دارد

پیشتر، لطیف‌الله حکیمی رئیس کمیسیون تصفیه طالبان، در جریان سفرش به ولایات شمالی اعلام کرده بود که از زمان ایجاد این کمیسیون تاکنون ده‌ها نفر به‌دلیل سوءاستفاده از نام طالبان بازداشت شده‌اند. وی افزوده که برای جلوگیری از سوءاستفاده از نام طالبان، روند توزیع کارت هویت و یونیفورم‌های نظامی برای اعضای طالبان نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

کمیسیون پاکسازی صفوف نیروهای امنیتی طالبان به صورت رسمی کارش را روز 26 میزان آغاز کرده است. مقامات طالبان می‌گویند که کار این کمیسیون به اساس فرمان ملا حسن آخند، رییس الوزرای طالبان آغاز شده است.

آغاز به کار کمیسیون پاکسازی صفوف نیروهای امنیتی طالبان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x