صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 89 میلیون دالری امریکا برای پاک‌سازی ماین‌ها در اوکراین

ایالات متحده روز گذشته 9 اگست، اعلام کرد که 89 میلیون دالر را برای پاک‌سازی ماین‌ها و سایر مواد انفجاری در اوکراین اختصاص می‌دهد که در جریان تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در آن کشور جاسازی شده است.

ایالات متحده روز گذشته 9 اگست، اعلام کرد که 89 میلیون دالر را برای پاک‌سازی ماین‌ها و سایر مواد انفجاری در اوکراین اختصاص می‌دهد که در جریان تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در آن کشور جاسازی شده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تهاجم غیرقانونی و گسترده روسیه موجب شده است تا در بخش اعظم این کشور ماین و سایر مواد انفجاری جاسازی شود.

این پول برای 100 تیم ماین‌پاکی، آموزش و تجهیز پرسونل اوکراینی اختصاص یافته است تا ماین‌های جاسازی شده در آن کشور را تطهیر کنند. مقام‌های کی‌ف گفته‌اند که نیروهای روسیه مساحت 16 میلیون هکتار زمین را در آن کشور ماین فرش کرده‌اند.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده است که “خطرات این مواد انفجاری مانع دسترسی به زمین‌های زراعتی حاصل‌خیز، به تعویق افتادن تلاش‌ها برای بازسازی و جلوگیری از عودت جوامع آواره به خانه‌‌های‌شان می‌شود.” در این اعلامیه هم‌چنین ذکر شده است که این ماین‌ها سبب کشته شدن و معلولیت غیرنظامیان بی‌گناه اوکراینی می‌شود.

روسیه روز 24 فبروری سال روان میلادی، بر اوکراین تهاجم نظامی کرد، اما پس از شکست در شمال آن کشور، مقدار زیاد ماین‌ها و سایر مواد انفجاری را از خود به جا مانده است،‌ مواد انفجاری که زندگی غیرنظامیان را نیز با خطر مواجه می‌کند.

یک مقام امریکا گفته است که نیروهای روسیه ماین‌ها را در فروشگاه‌های مواد خوراکی، تول‌بکس موترها،‌ ماشین‌های کالاشویی، پیاده‌روها، بستر شفاخانه‌ها و حتا اجساد افرادی‌که در جنگ بر ضد قوای روسی کشته شده بودند، جاسازی کرده‌اند.

این مقام امریکا گفته است که در بوچا واقع در غرب کی‌ف،‌ پایتخت اوکراین،‌ شهرکی که نیروهای روسیه صد‌ها غیر نظامی را کشتند، یک خانواده بمبی را در پیانوی دختر 10 ساله‌شان پیدا کردند.

براساس اعلامیه وزارت خارجه امریکا،‌ کی‌ف از ماه مارچ سال روان میلادی تا حال، 160 هزار ماین را خنثی کرده است، اما پنج میلیون اوکراینی هنوز هم در مناطقی زندگی می‌کنند که نیروهای روسیه در آن مناطق ماین و یا سایر مواد انفجاری را جاسازی کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x