صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 195 میلیون دالری بانک جهانی برای مهار گرسنگی در روستاهای افغانستان

سازمان ملل با انتشار خبرنامه‌ای پس از نشست روز گذشته این سازمان، کمک 195 میلیون دالری را به هدف مهار گرسنگی برای روستائیان افغانستان اعلام کرده است.

سازمان ملل با انتشار خبرنامه‌ای پس از نشست روز گذشته این سازمان، کمک 195 میلیون دالری را به هدف مهار گرسنگی برای روستائیان افغانستان اعلام کرده است.

پیک‌آفتاب: در خبرنامه‌ای که روز گذشته 23 جوزا، از سوی سازمان ملل منتشر گردیده، آمده است: “بر اساس آخرین تحلیل طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یک‌پارچه (IPC) که ماه گذشته توسط سازمان ملل منتشر شد، حدود 19.7 میلیون تن (تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان) با گرسنگی حاد مواجه هستند، به این معنی که آن‌ها قادر به تغذیه روزانه خود نیستند.”

در خبرنامه تصریح شده است، بر اساس سروی که از سوی اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) و سازمان جهانی غذا (WFP)، در افغانستان صورت گرفته، نیمی از جمعیت افغانستان به مواد غذایی دسترسی ندارند.

بر اساس خبرنامه، 150 میلیون دالر کمک شده به صورت فوری و 45 میلیون آن تا 24 ماه دیگر تخصیص می‌یابد.

کیو دونگیو، مدیر کل اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل از بانک جهانی به خاطر تخصیص 150 میلیون دالر برای روستانشینان افغانستان تشکر کرده و گفته است: “ما از بانک جهانی و اعضای آن برای کمک سخاوت‌مندانه و به موقع سپاس‌گزاریم.”

سازمان ملل در مورد افزایش قیمت مواد غذایی در افغانستان گفته است که اثرات موج‌دار جنگ در اوکراین، وضعیت امنیت غذایی را تشدید کرده و قیمت مواد غذایی را به بالاترین حد ممکن رسانیده است.

خبرنامه گفته است که با مصرف مبلغ کمک شده که «پروژه جدید امنیت غذایی اضطراری افغانستان» نامیده شده است، تولید محصولات غذایی را برای کشاورزان خُرده‌پا در کشور تقویت خواهد کرد.

مدیر کل اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل در ادامه هم‌چنان گفته است: “این یک لحظه تاریخی برای کشاورزان فقیر در افغانستان است و نقطه عطف مهمی در تلاش‌های جمعی ما برای ارائه نتایج در اندازه‌گیری، جلوگیری از یک فاجعه در حال وقوع و ایجاد تفاوت‌های دگرگون کننده واقعی در زندگی افراد آسیب‌پذیر است.”

اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل گفته است که از ماه نوامبر تا مارچ 2023، حدود 2.1 میلیون تن را در طول فصل کاشت گندم مورد حمایت قرار خواهد داد.

بر اساس خبرنامه، علاوه بر بخش کشاورزی، این کمک‌ها حمایت متمرکزی را بر روی نیازهای تغذیه کودکان، افراد دارای معلولیت یا بیماری‌های مزمن و خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها زنان است، ارائه خواهد کرد.

سازمان ملل در ادامه افزوده است: “بذرها و ابزارهای اساسی برای باغبانی، آشپزخانه، حیاط خلوت، همراه با آموزش‌های فنی در مورد تغذیه بهبودیافته و شیوه‌های تولید هوش‌مند در آب و هوا ارائه خواهد شد.”

خبرنامه گفته است که تقریباً یک میلیون تن به ویژه زنان روستایی، از این حمایت مالی بهره‌مند خواهند شد: “حدود 150,000 تن از آن‌ها در مورد بهبود تکنیک‌های کشت و تغذیه آموزش خواهند دید.”

بازسازی و بهبود سیستم‌های آب‌یاری روستاها که بیش از 137 هزار هکتار زمین را در بر می‌گیرد نیز جز اهداف اصلی این پروژه پیش‌بینی شده است.

سازمان ملل تصریح کرده است که “از طریق این پروژه، انتظار می‌رود بیش از 1.9 میلیون تن از پول نقد برای فعالیت‌های کاری، بازسازی زیرساخت‌های آب‌یاری و کاریزها بهره‌مند شوند.”

علاوه بر موارد فوق، بانک جهانی قبلاً 793 میلیون دالر را به اداره غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) کمک کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x