صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کابینه طالبان: تعیین معاش برای “امیرالمومنین” و جمع آوری زکات از مردم را تایید کردند

کابینه طالبان در نشستی فیصله کرده است که برای رهبر این گروه که از او به عنوان "امیرالمومین" نیز یاد می‌شود، فوراً معاش تعیین شود. شورای وزیران طالبان همچنین دستور تعیین طرزالعمل جمع‌آوری "عشر" یا زکات از مردم را نیز صادر کرده است.

کابینه طالبان در نشستی فیصله کرده است که برای رهبر این گروه که از او به عنوان “امیرالمومین” نیز یاد می‌شود، فوراً معاش تعیین شود. شورای وزیران طالبان همچنین دستور تعیین طرزالعمل جمع‌آوری “عشر” یا زکات از مردم را نیز صادر کرده است.

پیک‌آفتاب: در نشست کابینه طالبان که به تاریخ 10 عقرب برگزار شده و مصوبه آن تازه به رسانه‌ها درز کرده، فیصله شده است که هیأت اداری موظف است تا معاش “امیرالمومین و کارمندان دفترش” را به صورت عاجل تعیین کند.

در این نشست همچنین 7 جدول معاشات (NTA) که از سوی هیأتی به ریاست عبدالسلام حنفی، معاون رئیس الوزرا ترتیب شده بود، نیز مورد تایید قرار گرفته است. طبق این فیصله از اداره‌ها و وزارت‌خانه‌ها هم خواسته شده که پیشنهاد معاش NTA برای کارمندان خود را مطابق سهمیه‌بندی تهیه کنند.

این مسئله درحالی مطرح می‌شود که پس از تسلط طالبان بر کابل، فقر و تنگدستی در کشور به شدت افزایش یافته و خطر وقوع فاجعه انسانی به حدی بالاست که سازمان ملل از وقوع بحران انسانی در افغانستان هشدار داده است. در چنین شرایط، وضع مالیات سنگین بر مردم از سوی طالبان آن‌هم برای اجرای معاش امیرالمومنین و کارمندان دفترش نارضایتی و شکایت مردم را در پی خواهد داشت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x