صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین: امریکا مکرراً قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفت که این کشور مکرراً قوانین بین‌الملی را نقض می‌کند و ما این مسئله را محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفت که این کشور مکرراً قوانین بین‌الملی را نقض می‌کند و ما این مسئله را محکوم می‌کنیم.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری روسیه (Russia Today) با نشر گزارشی گفته است که ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه 30 می، در یک نشست خبری در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن که چین را جدی‌ترین چالش برای نظم بین‌المللی خطاب کرده بود، گفت که سیاست دولت امریکا در زیر پا گذاشتن قوانین جهانی بنا شده و ما این سیاست را محکوم می‌کنیم.

لیجیان گفته است: “بلینکن در حالی چین را چالش قوانین بین‌المللی خطاب می‌کند که امریکا خود بزرگ‌ترین چالش برای نظم جهانی به حساب می‌آید”.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرده است: “ایالات متحده در هر فرصتی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، در حالی‌که دیگران را به این کار متهم می‌کند”.

این در حالی است که پیش‌تر، وانگ یی، وزیر خارجه چین هم سخنرانی بلینکن را محکوم کرده بود. او اظهارات وزیر خارجه امریکا در مورد چین را نشانه انحراف جدی در روابط دو کشور دانسته بود.

چین: امریکا عامل اصلی بی‌ثباتی در نظم جهانی است

لیجیان افزوده که پس از پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده تلاش کرده است بیش از 50 دولت خارجی را سرنگون کند. امریکا از سال 2001 تاکنون در عملیات‌های نظامی مختلفی در سراسر جهان، جان بیش از 8 میلیون انسان را گرفته است و بیش از 20 میلیون تن را در کشورهایی مثل افغانستان، عراق و سوریه آواره کرده است.

این دیپلمات چینی در ادامه صحبت‌هایش گفته است: “ایالات متحده بزرگ‌ترین ویران‌گر نظم بین‌المللی است و تنها به منافع امریکایی و امریکامحوری پای‌بند است”. وی افزوده که تمایل واشنگتن به زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی به یک امر عادی تبدیل شده است.

امریکا در صورت جنگ با چین شکست می‌خورد

نقش مستقل چین در موازنه قوای روسیه و امریکا

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x