صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین: امریکا تا آخرین قطره خون اوکراینی‌ها می‌جنگند

ژائو لیجیان، معاون سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که امریکا بانی جنگ در اوکراین است و از آن منفعت کسب می‌کند.

ژائو لیجیان، معاون سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که امریکا بانی جنگ در اوکراین است و از آن منفعت کسب می‌کند.

پیک‌آفتاب: ژائو لیجیان، معاون سخنگوی وزارت خارجه چین با نشر توییتی به نقل از جورج گالووی، نماینده سابق بریتانیا چنین نگاشته است: “جای تعجب نیست. جورج گالووی، نماینده سابق پارلمان بریتانیا، گفته بود که امریکا آماده است تا آخرین قطره خون اوکراینی بجنگد و در نهایت، آماده است تا آخرین قطره خون اروپایی‌ها جنگ کند”.

ژائو لیجیان، معاون سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته دوم سپتمبر، در یک نشست خبری اعلام کرد: “امریکا که آغازگر بحران اوکراین است، به بزرگ‌ترین برنده تبدیل شده است، آن‌ها به بحران انرژی در سطح جهان می‌نگرند و سود می‌برند. در نتیجه شایسته است تا جامعه جهانی در این باره بیندیشد و هوشیار باشد”.

این اظهارات وزارت خارجه چین در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر نوام چامسکی گفته بود که جنگ برای دولت‌مردان و هیئت حاکمه امریکا مزایایی فراوانی دارد. او در صحبت با «تُروت اوت» تصریح کرده بود که جنگ برای امریکا یک «صنعت» است که به رونق اقتصادی آن کشور کمک می‌کند.

استفاده امریکا از صنعت جنگ برای رونق اقتصادی

سخنگوی وزارت خارجه چین هم‌چنین یادآور شد که تفاوت قیمت گاز در بازارهای اروپا و امریکا به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است. به گفته لیجیان، شکاف قیمت‌ها در حال حاضر بیش از 10 برابر است.

این مقام وزارت خارجه چین به استناد گزارش بیزنس اینسایدر (Business Insider) اعلام کرد که شرکت‌های امریکایی می‌توانند بیش از 100 میلیون دالر سود بادآورده را از هر کشتی که گاز مایع (LNG) که راهی اروپا می‌کنند، به دست آورند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نشریه گلوبل تایمز نوشته‌ بود که بُرد و باخت اوکراین در جنگ برای امریکا مهم نیست و ایالات متحده صرفاً به دنبال دسترسی به اهداف و منافع خود است. روزنامه نگاشته بود که امریکا «سیاست خودخواهانه‌ای» را اتخاذ کرده و با ارسال تسلیحات بیش‌تر به کی‌ف، موجب طولاتی‌تر شدن جنگ می‌شود.

امریکا بانی جنگ و مانع صلح در اوکراین

افشاگری‌های تازه جنگ اوکراین؛ کی‌ف قربانی حفظ منافع امریکا در اروپا شد

روسیه: اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع امریکا کنار می‌گذارد

لیجیان افزود که بحران اوکراین بیش از شش ماه به طول کشیده و بار دیگر ثابت کرد که تحریم‌های یک‌جانبه امریکا و غرب نمی‌تواند مشکلی را حل کند، بلکه برعکس موجب تشدید مشکلات می‌شود.

قیمت گاز در اروپا سیر صعودی را به سرعت طی می‌کند و در ماه اگست در بحبوحه کاهش عرضه انرژی روسیه به 3.5 هزار دالر در هر 1000 مترمکعب رسیده است. این اقدام روسیه در تقابل با تحریم‌های یک‌جانبه و گسترده اتحادیه اروپا علیه این کشور صورت گرفته است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر گلن گرینوالد، یک روزنامه‌نگار امریکایی گفته بود که کاخ سفید در تلاش است تا جنگ در اوکراین طولانی‌تر شود. او ‌افزوده بود که دلیل این مسئله، این است که از بحران موجود تنها صنایع نظامی امریکا نفع می‌برند و پیمان‌کاران نظامی امریکا در این مسئله نقش اصلی را دارند.

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

نوام چامسکی: در امریکا فرهنگ تمامیت‌خواهی حاکم است

لاوروف به غرب: خطر جنگ جهانی سوم “واقعی” است

وزیر خارجه روسیه: غرب مسول جنگ در اوکراین است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x