صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین: زمان جهان تک‌قطبی به پایان رسیده و اروپا حاکیمت سیاسی خود را از دست داده است

رئیس جمهور روسیه در نشست جهانی اقتصاد گفت که دوران جهان تک‌قطبی به پایان رسیده، اما غربی‌ها هنوز در توهم گذشته به سر می‌برند.

رئیس جمهور روسیه در نشست جهانی اقتصاد گفت که دوران جهان تک‌قطبی به پایان رسیده، اما غربی‌ها هنوز در توهم گذشته به سر می‌برند.

پیک‌آفتاب: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست جهانی اقتصاد در شهر سنت‌پترزبورگ روز گذشته 17 جون، گفت که دوران جهان تک‌قطبی به سر رسیده و خیال‌پردازی درباره آن یک توهم است.

پوتین در این نشست تصریح کرد: “نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک‌قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن، به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند، محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت. ایجاد چنین تغییراتی، اهمیت اساسی دارند.”

رئیس جمهور روسیه افزود: “ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرو می‌پاشد. ما مردمانی قوی هستیم و مانند نیاکان خود مشکلات را حل خواهیم کرد. غربی‌ها در سایه گذشته باقی مانده‌اند اما هیچ چیز همیشگی نیست. آن‌ها واقعیت را انکار می‌کنند.”

پوتین در در ادامه گفت:‌ “غربی‌ها با کشورهای دیگر مانند حیات خلوت خود رفتار می‌کنند و گمان می‌کنند آن‌ها هنوز مستعمره‌شان هستند و مردمان این کشورها را شهروند درجه دوم تلقی می‌کنند، زیرا آن‌ها ادعا می‌کنند که “ویژه” هستند و به همین دلیل به هر کشوری که در مقابل آن‌ها ایستادگی کند، فشار وارد می‌کنند.”

رئیس جمهور روسیه در نشست جهانی اقتصاد افزود: “ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون این روند سیر نزولی را می‌پیماید. نظام مالی ما به ثبات رسیده و با ثبات خواهد ماند.”

پوتین توضیح داد: “دنبال کردن توهمات کهنه ژئوپولتیک توسط غرب، موجب شده اعتماد به واحدهای پولی جهان تضعیف شود.”

او افزود: “امروز می‌خواهم درباره دیدگاه خودمان در قبال اقتصاد جهانی صحبت کنم و این‌که روسیه چه برنامه‌ای برای حفظ توسعه در این شرایط متغیر دارد”. ولادیمیر پوتین ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر این‌که پوتین مقصرافزایش جهانی قیمت‌ها است را رد نموده و گفت: “ممکن است زیان اتحادیه اروپا از تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده، به بیش از 400 میلیارد دالر در سال برسد و جبران این برای غرب مشکل است.”

رئیس جمهور روسیه تصریح نمود:‌ “اتحادیه اروپا حاکمیت سیاسی خود را از دست داده و نخبگان آن، به ساز فرد دیگری می‌رقصند. آن‌ها به مردم خود و منافع واقعی اروپا و اقتصاد ملی خود ضربه می‌زنند و این مسئله را از چشم شهروندان دور نگه می‌دارند.”

پوتین در این نشست گفت که روسیه آمادگی دارد تا امنیت محموله‌های غلات ارسالی از اوکراین را تامین کند. وی گفت که غربی‌ها واردات غلات و کود کیمیاوی از روسیه را تحریم کرده‌اند، اما تاثیر آن‌ها به خودشان برمی‌گردد.

او در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به این‌که غربی‌ها هنگام تحریم روسیه قضاوت اشتباهی از حاکمیت این کشور داشته‌اند، گفت که روسیه منزوی نخواهد شد و برای هم‌کاری با همگان آمادگی دارد. پوتین توضیح داد که زیربنای تحریم‌های غرب علیه روسیه بر اساس این فرضیه غلط استوار است که اقتصاد روسیه دارای استقلال نیست. او گفت که اقتصاد روسیه به ثبات رسیده و دارای استقلال کامل است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه گفته بود که بسیار بعید به نظر می‌رسد که اروپا در چند سال آینده از منابع انرژی کشورش صرف نظر کند.

پوتین: اروپا از انرژی روسیه صرف نظر نمی‌تواند

پوتین به دردناک‌ترین نقطه اروپا ضربه زد

عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ناتو را تجزیه کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x