صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین: اروپا از انرژی روسیه صرف نظر نمی‌تواند

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه گفته است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که اروپا در چند سال آینده از منابع انرژی کشورش صرف نظر کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه گفته است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که اروپا در چند سال آینده از منابع انرژی کشورش صرف نظر کند.

پیک‌آفتاب: رئیس جمهور روسیه در صحبت با جمعی از متشبثین جوان تاکید کرد که وضعیت اقتصادی به نحوی شکل گرفته که فروش تولیدات نفتی روسیه به جای نفت خام، پُر منفعت‌تر خواهد بود.

پوتین گفت: “شرایط اقتصادی به گونه‌ای رقم خورده که به جای نفت خام، فروش تولیدات نفتی برای ما پُرمنفعت‌تر می‌شود. او گفته که این راه در آینده فراهم می‌شود”.

رئیس جمهور روسیه گفته که اتحادیه اروپا از منابع انرژی روسیه صرف نظر نمی‌تواند. او تصریح کرد که در شرایط کنونی چنین اقدام “غیرممکن” است و تاکید کرد که معلوم نیست در سال‌های آینده چه چیزی رخ خواهد داد.

پوتین با اشاره به افزایش قیمت مواد سوخت در جهان گفت که “مقدار نفت در بازار بین‌المللی در حال کاهش است و قیمت‌ها در حال افزایش است و سود شرکت‌ها از نظر پولی در حال رشد است.”

این در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا در اواخر ماه می، توافق کردند که بیش‌ترین صادرات نفت روسیه را به کشور‌های اروپایی تا ختم سال روان میلادی، به عنوان بخشی از تعزیرات بر روسیه تحریم کنند.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با‌رها از متحدین غربی‌اش خواسته است تا تعزیرات شدیدتری را علیه روسیه وضع کنند که شامل وضع تعزیرات بر منابع انرژی آن کشور می‌شود؛ منابعی که به گفته مقام‌های اوکراینی، تهاجم نظامی روسیه در آن کشور را تمویل می‌کند.

در همین حال، رهبران کشورهای عضو جی 7 (هفت اقتصاد بزرگ جهان) به تاریخ 14 می، با نشر اعلامیه‌ای تهاجم روسیه به اوکراین را مایه “شرم‌ساری روسیه و قربانی‌های تاریخی مردم آن کشور” خواندند.

در اعلامیه چنین آمده است: “ما در عزم خود برای این‌که رئیس جمهور پوتین نباید برنده جنگ علیه اوکراین شود، متحد باقی می‌مانیم”.

این هفت کشور متعهد شدند که اتکا به منابع انرژی روسیه را کاهش داده و از واردات انرژی از روسیه پرهیز خواهند کرد، اما دقیقاً مشخص نشده است که در این زمینه هر کشور چه اقدامی را اتخاذ خواهند کرد.

کشورهای غربی تاکنون در زمینه وضع تعزیرات بر مسکو هم‌آهنگ عمل کرده‌اند، اما در بخش تحریم واردات نفت و گاز اقدامات غرب چندان زیاد هم‌آهنگ نبوده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر بلومبرگ در مقاله‌ای گفته بود که عدم انتقاد تعدادی از کشورهای جهان از اقدامات روسیه در اوکراین، نتیجه یک “شکست” و “اشتباه جدی” امریکا و متحدانش بوده است.

شکست جدی امریکا در مقابل روسیه

ایجاد شکاف عمیق در درون دولت امریکا در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه

روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را برملا کرد

پوتین به دردناک‌ترین نقطه اروپا ضربه زد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x