صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پرویز مشرف به کشورش بر می‌گردد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که تلاش‌ها برای باز گرداندن پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق و جنرال پیشین این کشور به پاکستان آغاز شده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که تلاش‌ها برای باز گرداندن پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق و جنرال پیشین این کشور به پاکستان آغاز شده است.

پیک‌آفتاب: منابع دولتی گفته‌اند که حکومت پاکستان به رهبری شهباز شریف، نخست وزیر این کشور به توصیه داکتران و خانواده پرویز مشرف در مورد برگشت او به پاکستان تصمیم می‌گیرند.

در همین حال، رسانه‌ها گزارش می‌دهند که وضعیت صحی مشرف وخیم است و از همین رو تلاش می‌شود تا او از امارات متحده عربی دوباره به کشورش برگردانده شود.

پرویز مشرف، 79 سال سن دارد و از چندین سال بدین‌سو بیمار است. براساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، وضعیت صحی پرویز مشرف روز جمعه گذشته وخیم شد. خانواده مشرف نیز بیماری او را تایید کرده و گفته بودند که او از سه هفته بدین‌سو در شفاخانه بستری است و بهبودی امکان‌پذیر نمی‌باشد. مشرف از سال 2016 بدین‌سو در امارات متحده عربی زندگی می‌کند.

پرویز مشرف در سال 1999 در نتیجه یک کودتای نظامی در پاکستان، قدرت را به دست گرفت و نُه سال در آن کشور حاکمیت داشت. او دوازدهمین رئیس جمهور پاکستان و چهارمین جنرال این کشور است که در اثر کودتا بر اریکه قدرت تکیه زده است.

پرویز مشرف به تاریخ 12 اکتبر 1999، با برکنار کردن نواز شریف، نخست‌ وزیر منتخب به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی پاکستان را نیز تصاحب نمود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x