صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان: طالبان را به تنهایی به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که حکومت طالبان را در هم‌آهنگی با کشورهای منطقه به رسمیت می‌شناسد و نمی‌خواهد مانند دهه 1990، به صورت تنهایی اقدام کنند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که حکومت طالبان را در هم‌آهنگی با کشورهای منطقه به رسمیت می‌شناسد و نمی‌خواهد مانند دهه 1990، به صورت تنهایی اقدام کنند.

پیک‌آفتاب: عاصم افتخار، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سوال که آیا پاکستان در نظر دارد حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد، گفت: “ما فکر می‌کنیم بهترین کار این است که به رسمیت‌شناسی طالبان را از طریق یک رویکرد منطقه‌ای و توافقی انجام دهیم.”

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری خود، وضعیت امنیتی در افغانستان را بهتر ارزیابی کرد، اما گفت که وضعیت انسانی و اقتصادی بسیار وخیم است.

عاصم افتخار در پاسخ به گزارش اخیر سازمان ملل که تهدیدات القاعده، داعش و تحریک طالبان پاکستان را برجسته می‌کند، گفت که یکی از انتظارات جامعه جهانی از طالبان این بود که خاک افغانستان نباید علیه کشور دیگری استفاده شود.

عاصم در ادامه می‌افزاید: “این انتظار هم‌چنان وجود دارد. من فکر می‌کنم این یک مسئولیت جمعی است، زیرا این مشکل جدیدی نیست. برخی از این گروه‌ها مدت‌هاست که آن‌جا بوده‌اند.”

پیش از این، دیده‌بان حقوق بشر روز 19 سرطان، در گزاشی اعلام کرده بود که موضوع کمک‌های بشردوستانه از موضوع به رسمیت شناخته شدن طالبان، باید جدا نگه‌داشته شود.

دیده‌بان حقوق بشر: کمک‌های بشردوستانه از موضوع به رسمیت شناختن طالبان، جدا نگه‌داشته شود

در همین حال، مقام‌های امریکایی نیز روز 16 سرطان، در مورد موضوع به رسمیت شناخته شدن طالبان اعلام کرده بودند: “هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناخته شدن طالبان بحث شود.”

امریکا: هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناختن طالبان بحث شود

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان روز گذشته اول اسد، در رشته توئیتی اعلام کرده بود که آنان تمام تعهدات در توافق‌نامه دوحه با امریکا را انجام داده‌اند.

طالبان: ما تمام تعهدات در توافق‌نامه دوحه با امریکا را انجام داده‌ایم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x