صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان خواهان اتصال آسیای میانه از طریق افغانستان شد

رادیو ملی پاکستان به نقل از معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان گفته که کشورش به کشورهای توسعه‌یافته خبر داده که خواهان اتصال کشورهای آسیای‌میانه از طریق افغانستان برای رسیدن به توسعه تجارت است.

رادیو ملی پاکستان به نقل از معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان گفته که کشورش به کشورهای توسعه‌یافته خبر داده که خواهان اتصال کشورهای آسیای‌میانه از طریق افغانستان برای رسیدن به توسعه تجارت است.

پیک‌آفتاب: رادیو ملی پاکستان امروز چهارشنبه 23 فبروری، با نشر گزارشی گفته که معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان این اظهارات را در یک برنامه تلویزیونی توضیح داده است.

اظهارات مشاور امنیت ملی پاکستان در حالی بیان می‌شود که قرار است عمران خان، نخست ‌وزیر پاکستان امروز در یک سفر دو روزه عازم روسیه شود. وزارت خارجه پاکستان تصریح کرده که در این سفر قرار است رهبران دو کشور درباره مجموعه‌ای از روابط دوجانبه از جمله هم‌کاری‌های اقتصادی و توسعه تجارت بحث کنند.

برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند که چالش‌های اوکراین، امنیت منطقه‌ای، چالش‌های فعلی افغانستان، مسئله مهاجرات، تروریزم و اسلام‌هراسی (Islamophobia) از دیگر اجندای مورد بحث خان‌ و پوتین خواهند بود.

از جانب دیگر، مشاور امنیت ملی پاکستان نیز گفته ‌است که در این سفر درباره تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی-اقتصادی بحث خواهند شد.

سفر خان به مسکو در حالی صورت می‌گیرد که روسیه به شدت درگیر بحران اوکراین است و غرب مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه این کشور وضع کرده است.

این در حالی است که پیش‌تر شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با کاترین ام راسل، رئیس اجرایوی یونیسف، از ایجاد دهلیز اختصاصی توسط پاکستان برای ارسال کمک به افغانستان خبر داده بود.

ایجاد دهلیز اختصاصی توسط پاکستان برای ارسال کمک به افغانستان

این در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از مردم افغانستان، پاکستان را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم می‌کنند و کارشناسان هم به این باورند که اسلام‌آباد در صدد تبدیل کردن افغانستان به دهلیز سیاسی اسلام‌آباد است تا از این منظر به عمق استراتیژیک خود در منطقه بنگرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x