صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاپ فرانسیس: جنگ اوکراین به جنگ منطقه‌ای تبدیل شده است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می‌گوید که جنگ در اوکراین به جنگ منطقه‌ای مبدل شده که پی‌آمد آن برای کل جهان سنگین و غم‌انگیز است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان می‌گوید که جنگ در اوکراین به جنگ منطقه‌ای مبدل شده که پی‌آمد آن برای کل جهان سنگین و غم‌انگیز است.

پیک‌آفتاب: فرانسیس با نشر یک پیامی روز گذشته 14 جون، گفت که حمله روسیه به اوکراین به مثابه نقض حق تعیین سرنوشت یک کشور تلقی می‌شود.

او در توییتی نگاشته است: “فکر مردم اوکراین که از جنگ آسیب دیده‌اند در قلب من زنده است. بگذار گذشت زمان غم و اندوه ما را نسبت به آن جمعیت رنج دیده کم نکند. لطفاً اجازه ندهید به این وضعیت غم‌انگیز عادت کنیم!”.

رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی این اظهارات را بیان کرده است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته است که جنگ در “سیفیرودونتسک” یکی از بی‌رحمانه‌ترین درگیری‌ها در تاریخ نظامی ثبت خواهد شد.

از سوی دیگر، پاپ با نشر توییتی گفته که چه فقر بزرگی با بیهودگی جنگ حاصل شده است. به هر کجا که نگاه کنیم، می‌توانیم ببینیم که چگونه خشونت به کسانی که بی‌دفاع و آسیب‌پذیر هستند ضربه می‌زند.

در همین حال، مقامات اوکراینی روز دوشنبه گذشته اعلام کردند که پس از درگیری‌های شدید در شهر سیفیرودونتسک، نیروهای این کشور از مرکز شهر عقب رانده شده‌اند و نیروهای روسی به راکت‌پراکنی بالای کارخانه کیمیاوی که صدها سرباز و غیرنظامی اوکراینی در آن پناه برده‌اند، ادامه داده‌اند.

سرهی هیدی، والی لوهانسک روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای روسی کنترول 70 درصد شهر سیفیرودونتسک را به دست گرفته‌اند. او افزود که حدود 500 غیرنظامی در این منطقه گیر مانده و نیروهای اوکراینی تلاش دارند تا آن‌ها را به یک منطقه امن انتقال دهند.

او تصریح کرده است: “جنگ اکنون در شهر سیفیرودونتسک ادامه دارد. آن‌چه را که دشمن در مورد تصرف کامل این شهر اعلام نموده است حقیقت ندارد. سربازان ما مواضع خود را در ساحه حفظ کرده‌اند.”

این در حالی است که روسیه ادعا می‌کند که نیروهای این کشور درحال حاضر کنترول 97 درصد لوهانسک، که سیفیرودونتسک شامل آن است، را در اختیار دارند.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با نشر یک پیام ویدیویی گفته است که نیروهای اوکراینی از زمان آغاز جنگ بدین‌سو سربازان روسی را از بیش‌تر از 1000 منطقه مسکونی بیرون رانده‌اند. او هم‌چنان افزود که اوکراین تمام اراضی اشغال شده، به شمول کریمیه که در سال 2014 با روسیه الحاق گردید، را آزاد خواهد کرد.

زلنسکی افزوده است که جنگ در دونباس مطمیناً به عنوان یکی از خشن‌ترین درگیری در تاریخ اروپا ثبت خواهد شد.

زلنسکی گفت: “هزینه این جنگ برای ما بسیار بالا و خطرناک است و ما توجه متحدان خود را همه روزه به این واقعیت جلب می‌کنیم که فقط تعداد کافی تسلیحات نظامی مدرن خواهد توانست برتری اوکراین را تضمین کند و برای ما ممد واقع شود و در نهایت می‌تواند زورگویی روسیه را در منطقه دونباس پایان دهد.”

رئیس جمهور اوکراین در همین حال گفته است که مردم اوکراین به جز این‌که به مبارزه خویش ادامه دهند، دیگر گزینه‌ای ندارند.

این در حالی است که برخی مقام‌های اوکراینی اخیراً در خطوط مقدم جنگ گفته‌اند که مهمات اردوی این کشور در حال تمام شدن است و خواستار کمک‌های فوری نظامی بین‌المللی شده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر یکی از نظامیان سابق وزارت دفاع امریکا گفته بود که امریکا و ناتو به دنبال صلح در اوکراین هستند، زیرا می‌دانند که پیروزی ارتش روسیه در اوکراین، اجتناب‌ناپذیر است.

نظامی اسبق امریکایی: پیروزی روسیه در جنگ اوکراین مسلم است

عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ناتو را تجزیه کرد

امریکا بانی جنگ و مانع صلح در اوکراین

ایتالیا: برخی کشورهای بزرگ، مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا هستند

افشاگری تازه؛ تنها پیمان‌کاران نظامی امریکا از جنگ اوکراین سود می‌برند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x