صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاسخ امریکا به امارت اسلامی: وضعیت کنونی، نتیجه‌ی گرفتن قدرت از راه نظامی است

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در پاسخ به نامه سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی گفته که آقای متقی، حقایق مربوط به بحران اقتصادی و بشردوستانه افغانستان را اشتباه تفسیر کرده است. او گفته که رنج کنونی مردم افغانستان ریشه در سال‌ها جنگ، خشکسالی و همه‌گیری کرونا دارد.

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در پاسخ به نامه سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی گفته که آقای متقی، حقایق مربوط به بحران اقتصادی و بشردوستانه افغانستان را اشتباه تفسیر کرده است. او گفته که رنج کنونی مردم افغانستان ریشه در سال‌ها جنگ، خشکسالی و همه‌گیری کرونا دارد.

پیک‌آفتاب: توماس وست، نماینده جدید امریکا برای افغانستان در رشته توییت‌هایی به نامه اخیر امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان پاسخ داده است. به گفته آقای وست، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی حقایق مربوط به بحران اقتصادی و بشردوستانه افغانستان را اشتباه تفسیر کرده است. نماینده ویژه امریکا نوشته است: “افغانستان متأسفانه پیش از اواسط ماه اگست از یک بحران بشردوستانه وحشتناک رنج می‌برد که سال‌ها جنگ، خشکسالی و همه‌گیری کرونا آن را بدتر کرده است.”

توماس وست همچنین گفته که ما قبل از تسلط طالبان بر افغانستان، به آنان گفته بودیم در صورتی که از راه نظامی به قدرت برسند، کمک‌ها به افغانستان قطع خواهد شد. او وضعیت فعلی را ناشی از اقدام خلاف تعهد طالبان بیان داشته و گفته است: “مقامات ایالات متحده سال‌ها به طالبان تصریح کردند که اگر آنها به‌جای حل و فصل بر مبنای مذاکره با هم‌وطنان خود، به دنبال تسلط نظامی باشند، همه کمک‌های اساسی غیربشردوستانه توسط جامعه بین‌المللی متوقف می‌شود.”

نماینده ویژه امریکا تاکید کرده که ایالات متحده به دیپلماسی شفاف با طالبان ادامه می‌دهد و امارت اسلامی باید مشروعیت و حمایت را از طریق اقداماتی برای مقابله با تروریسم، ایجاد یک دولت فراگیر، و احترام به حقوق اقلیت‌ها، زنان و دختران، از جمله دسترسی برابر به آموزش و اشتغال به دست آورند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی، دو روز پیش در یک نامه سرگشاده به کانگرس امریکا گفته بود که این کشور با بحران مالی و اقتصادی مواجه است و از واشنگتن خواست تا دارایی‌های ارزی مسدودشده افغانستان را آزاد کند. در این نامه تاکید شده بود که “انسداد سرمایه‌های نقدی افغانستان از سوی امریکا، شهروندان افغانستان را از دسترسی به نان و دوا محروم کرده است و توجیه سیاسی ندارد و به حیثیت دولت و مردم امریکا لطمه وارد می‌کند”.

نامه وزارت خارجه امارت اسلامی به کانگرس امریکا: فرصت‌های بازسازی و توسعه افغانستان فراهم شده

پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، میلیاردها دالر پول ذخیره افغانستان از سوی دولت امریکا بلوکه شده است. در حالی که سازمان ملل متحد پیوسته از بروز یک بحران بشری در افغانستان هشدار داده است.

سازمان ملل در نشست گروه  20، از رهبران جهان خواست تا به بحران انسانی در افغانستان رسیدگی کنند

سازمان ملل متحد: 55 درصد مردم افغانستان تا سال آینده با بحران شدید غذایی مواجه خواهند شد

بی‌توجهی به هشدارها؛ گرسنگی جان 8 کودک را در غرب کابل گرفت + ویدیو

هشدار دبیرکل سازمان ملل؛ مردم افغانستان را به خاطر طالبان مجازات نکنید!

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x