صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ویلای ترامپ توسط FBI بررسی شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا طی بیانیه‌ای گفته است که بازرسان فدرال، ویلای مار-آ-لاگو که مربوط به خانواده ترامپ می‌شود، را مورد بازرسی قرار دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا طی بیانیه‌ای گفته است که بازرسان فدرال، ویلای مار-آ-لاگو که مربوط به خانواده ترامپ می‌شود، را مورد بازرسی قرار دادند.

پیک‌آفتاب: ای‌بی‌سی نیوز (ABC News) با نشر گزارشی گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا مدعی شده است که مار-آ-لاگو، ویلایی که مربوط خانواده او است، روز گذشته 8 اگست، حدود ساعت ده صبح مورد بازرسی قرار گرفت.

ترامپ طی بیانیه‌ای عصر روز گذشته گفت که بازرسان آن‌جا بودند و آن‌ها حتا گاوصندوق او را نیز مورد بازرسی قرار دادند. این در حالی است که خود ترامپ در حین بازرسی در محل رویداد حضور نداشته است.

در همین حال، ای‌بی‌سی نیوز طبق منابع می‌گوید که بازرسی مار-آ-لاگو مرتبط به 15 صندوق اسنادی بوده که ترامپ در زمان ترک کاخ سفید به آن‌جا انتقال داده است. بعضی از این اسناد مربوط آرشیف ملی می‌باشد. به گفته آرشیف ملی، این اسناد از جمله اسناد محرم طبقه‌بندی شده است.

از سوی دیگر، وکیل دونالد ترامپ گفته است که بازرسان در جستجوی اسنادی بوده‌اند که در ماه جنوری، ترامپ آن‌ها را به آرشیف ملی تحویل داده است. گفته می‌شود که این جستجو نیز مرتبط به اسناد آرشیف ملی بوده که قبلاً در اختیار ترامپ قرار داشته است. منابع از مجریان قوانین گفته‌اند که بازرسی مار-آ-لاگو قانونی بوده است.

این در حالی است که اداره اف‌بی‌آی و اداره دادگستری از ارایه جزئیات در مورد این بازرسی خودداری کردند.

از جانب دیگر، طبق تایید مسئولین بلندپایه، اتفاق روز دوشنبه با مسئولین امینتی توسط بازرسان اف‌بی‌آی قبل از حضور در محل هم‌آهنگی شده بود. مسئولین امینتی با دادن اجازه به بازرسان، زمینه را برای ورود آن‌ها به محل فراهم کرده بودند. با حکم مسئولین دادگاه، مسئولین امنیتی مار-آ-لاگو در جریان بازرسی دخیل نبوده‌اند.

این در حالی است که وزارت عدلیه امریکا، دو تحقیق جداگانه دیگر را نیز در ارتباط با تخلفات قانونی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا را روی دست دارند. یکی از این تحقیقات مربوط به تلاش‌های ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 می‌شود و تحقیق دوم مربوط به بررسی اسناد محرم طبقه‌بندی شده می‌باشد که ترامپ در ختم دوره ریاست جمهوری خود آن‌ها را به نهادهای مربوطه تسلیم نداده است.

در پیوند به این مسئله، جمهوری‌خواهان به طور گسترده به اداره دادگستری و اف‌بی‌آی، به شمول رهبر اقلیت‌ها در مجلس نمایندگان در ارتباط به بازرسی ویلای ترامپ حمله‌ور شده‌اند.

در همین حال، کوین مک کارتی در توییتی نوشته است: “وزارت دادگستری به حالت غیر قابل تحملی دولت به سلاح سیاسی شدن مجهز شده است.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x