صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر خارجه قطر: محروم ساختن دختران از آموزش یک گام به عقب است

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر می‌گوید که اقدام اخیر امارت اسلامی در مورد زنان ناامید کننده است. پیک‌آفتاب:‌ آل‌ثانی که روز گذشته در یک کنفرانس خبری با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه سخن می‌گفت، محروم ساختن دختران و زنان افغانستان از آموزش را یک اقدام ناامید کننده خواند. او […]

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر می‌گوید که اقدام اخیر امارت اسلامی در مورد زنان ناامید کننده است.

پیک‌آفتاب:‌ آل‌ثانی که روز گذشته در یک کنفرانس خبری با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه سخن می‌گفت، محروم ساختن دختران و زنان افغانستان از آموزش را یک اقدام ناامید کننده خواند. او گفت: «اقدامات اخیر در افغانستان که متاسفانه شاهد آن بوده‌ایم، بسیار ناامید کننده است.»

وزیر خارجه قطر این اقدامات امارت اسلامی را برگشت به عقب توصیف کرده و گفته است که امارت اسلامی می‌تواند از قطر به عنوان یک کشور اسلامی الگو برداری کند. او همچنین خواهان تعامل جامعه جهانی با امارت اسلامی طالبان شده تا به طالبان نشان داده شود که کشورهای اسلامی چگونه قوانین شان را تطبیق می‌کنند و چگونه با مسایل مربوط به زنان رفتار می‌کنند.

آل‌ثانی در ادامه از طالبان خواست که کشور قطر را به عنوان یک کشور اسلامی الگو قرار دهد که از نظام اسلامی برخوردار است، اما در این کشور شمار زنان در محل کار، در دولت و آموزش عالی بیشتر از مردان است. آل‌ثانی همچنین از امارت اسلامی خواسته که دستاوردهای دو دهه گذشته، به ویژه در بخش آموزش زنان و دختران را حفظ کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x