صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واشنگتن پست: 120 هزار کودک در افغانستان با انگیزه‌های مالی معامله شده‌اند

روزنامه واشنگتن پست به افزایش فقر پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان پرداخته و در مقاله‌ای نوشته است که طی هشت ماه گذشته، 120 هزار کودک در افغانستان با انگیزه‌های مالی معامله شده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست به افزایش فقر پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان پرداخته و در مقاله‌ای نوشته است که طی هشت ماه گذشته، 120 هزار کودک در افغانستان با انگیزه‌های مالی معامله شده‌اند.

پیک‌آفتاب: این روزنامه امریکایی با استناد به تخمین‌های منتشر شده ازسوی سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی، روز گذشته اول جون، در مطلبی به قلم ایشان ثارور «Ishaan Tharoor» نوشته است، گزارش ماه گذشته سازمان ملل محاسبه کرده که تقریباً نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد مواجه هستند، مشکلی که با خشک‌سالی مداوم و پی‌آمدهای ناشی از جنگ در اوکراین تشدید شده است.

روزنامه با استناد به گزارش سازمان حفاظت از کودکان (Save the Children) می‌گوید، افرادی که در افغانستان با گرسنگی حاد مواجه‌اند، احتمالاً شامل 10 میلیون کودک افغانستانی می‌شود. افزایش گرسنگی و فقر فزاینده، خانواده‌های بی‌بضاعت را به سناریوهای غیرقابل تصوری وادار کرده است، از جمله وادار کردن خانواده‌ها به کار کردن فرزندان خردسال‌شان و جستجوی جهیزیه برای دختران به عنوان کودک‌عروس.

گزارش می‌افزاید: “بر اساس تخمین چندین نهاد کمک‌رسان، در هشت ماه پس از تسخیر کابل توسط طالبان، بیش از 120 هزار کودک به خاطر نوعی انگیزه مالی معامله شده‌اند.”

این روزنامه می‌افزاید، جهان با وحشت نظاره‌گر بود که طالبان در پایان تابستان گذشته در کابل به قدرت رسیدند و دولت‌سازی به ارزش دو دهه و تریلیون‌ها دالر را ناکام گذاشتند. دولت بایدن به دلیل عقب‌نشینی آشفته‌اش و ناله‌هایی زنان و دختران افغانستانی که بار دیگر در چنگال شدید طالبان گیرمانده‌اند و هر روز آزادی‌های‌شان محدود می‌شوند، در واشنگتن و پایتخت‌های کشورهای اروپایی زیر فشار قرار دارد.

نویسنده تصریح کرده است: “تسلط طالبان با فروپاشی لرزاننده اقتصاد افغانستان هم‌راه بود. بودجه بین‌المللی که مدت‌ها از دولت ضعیف این کشور حمایت می‌کرد، قطع شد؛ در حالی‌که ایالات متحده و متحدانش بیش از ۷ میلیارد دالر از ذخایر خارجی افغانستان را مسدود کردند. میلیون ها افغانستانی از جمله بخش وسیعی از کارگران بخش دولتی اکنون بی‌کار هستند. سیستم بانکی دیگر کار نمی‌کند و نقدینگی کم است.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x