صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هند نخستین واکسین سرطان دهانه رحم را وارد بازار می‌کند

انستیتیوت سیرم‌‌ هند (Serum Institute of India Private Limited) اعلام کرد که نخستین واکسین سرطان دهانه رحم ساخت این کشور را به زودی وارد بازار خواهد کرد.

انستیتیوت سیرم‌‌ هند (Serum Institute of India Private Limited) اعلام کرد که نخستین واکسین سرطان دهانه رحم ساخت این کشور را به زودی وارد بازار خواهد کرد.

پیک‌آفتاب: دو نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ۱۶ و ۱۸، عامل دست‌کم ۷۰ درصد از موارد سرطان دهانه رحم هستند. اداره بیوتکنالوژی هند که یک سازمان دولتی است، اعلام کرد که واکسین هندی نه تنها بر روی انواع ۱۶ و ۱۸، بلکه بر روی انواع ۶ و ۱۱ ویروس HPV نیز تاثیر می‌گذارد.

شرکت دواسازی امریکایی «میرک اند کو» و شرکت دواسازی بریتانیایی «گلاسکو اسمیت کلاین» از سازندگان اصلی واکسین سرطان دهانه رحم هستند.

آدار پوناوالا، مدیر اجرایی انستیتیوت هند در بیانیه‌ای گفت: “واکسین تولید شده در کشور، ما را در مهار کردن مرگ‌ومیر زنان از سرطان دهانه رحم خودکفا می‌کند.”

او به خبرنگاران گفت که این واکسین تا چند ماه دیگر ابتدا در بازار هند و سپس در جهان، برای فروش عرضه خواهد شد.

واکسین جدید در دو دوز به کودکان 9 تا 14 سال و در سه دوز به افراد 15 تا 26 سال تزریق می‌شود.

از سوی دیگر، اسوشیتدپرس با نشر گزارشی به نقل از سازمان جهانی صحت گفته است که سرطان دهانه رحم، چهارمین سرطان رایج در بین زنان در سراسر جهان است. در سال 2020، تعداد موارد جدید بیماری حدود 604 هزار و تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آن حدود 342 هزار مورد گزارش شده که حدود 90 درصد از آن‌ها در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط روی داده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x