صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

همکاری قطر و ترکیه برای بازسازی میدان هوایی کابل

وزیر امور خارجه قطر از همکاری کشورش با ترکیه برای تجهیز و آماده‌سازی مجدد میدان هوایی کابل خبر داده است.

وزیر امور خارجه قطر از همکاری کشورش با ترکیه برای تجهیز و آماده‌سازی مجدد میدان هوایی کابل خبر داده است.

پیک‌آفتاب: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر طی سخنانی در هفتمین نشست مجازی «گفتگوهای مدیترانه» اعلام کرد که قطر فعالیت‌های بازسازی و تجهیز برای آماده‌سازی مجدد میدان هوایی کابل را با ترکیه انجام می‌دهد. وی ضمن اذعان به نگرانی‌های کشورهای منطقه از جمله روسیه و چین در مورد بروز تنش در افغانستان، گفت: “قطر در حال تماس با روسیه برای اطمینان از برقراری ثبات در افغانستان است.”

آل ثانی هم‌چنین گفت: “وضعیت امنیتی در افغانستان به افزایش نگرانی کشورهای همسایه و منطقه منجر می‌شود. جامعه بین‌المللی در قبال تحولات افغانستان استراتیژی مشخصی ندارد.”

وی با بیان اینکه قطر از شبکه گسترده دوستی خود در راستای برقراری امنیت و ثبات در منطقه استفاده می‌کند، بر لزوم تقویت گفتگو و بررسی دلایل اصلی مشکلات برای دستیابی به ثبات در منطقه تاکید کرد.

میدان هوایی کابل پس از ختم عملیات نجات امریکا و کشورهای اروپایی در آخر ماه اگست، تمامی بخش‌های تخنیکی این میدان توسط نیروهای امریکایی تخریب شده بود. پس از حاکمیت کامل طالبان بر بخش‌های میدان هوایی کابل، کشورهای قطر و امارات متحده عربی اعلام کردند که خواهان ترمیم میدان هوایی کابل هستند. پیش از اقدام قطر و امارت متحده عربی بر سر اداره میدان هوایی کابل، ترکیه نیز اعلام آمادگی برای اداره این میدان هوایی کرده بود.

با وجود آنکه اندکی از مشکلات تخنیکی برای پروازهای بین‌المللی رفع شده است، اما این اقدام تا هنوز ناتکمیل مانده است.

طالبان با سفیر ازبیکستان در مورد پروازها میان دو کشور گفتگو کردند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x