صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نگرانی صلیب‌سرخ از عدم دست‌رسی شهروندان به مراقبت‌های صحی

کمیته جهانی صلیب‌سرخ با استناد به گزارش سازمان جهانی صحت گفته است که تاکنون تنها حدود ۱۰ درصد جمعیت افغانستان واکسین کرونا دریافت کرده‌اند.

کمیته جهانی صلیب‌سرخ با استناد به گزارش سازمان جهانی صحت گفته است که تاکنون تنها حدود ۱۰ درصد جمعیت افغانستان واکسین کرونا دریافت کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: کمیته صلیب‌سرخ روز گذشته در بیانیه‌ای گفته که افغانستان با کمبود دست‌رسی به واکسین کرونا مواجه است. به اساس این بیانیه، نیمی از نمونه‌های آزمایشی ویروس کرونا در افغانستان مثبت می‌باشد. صلیب‌سرخ افزوده، این مشکلات در حالی است که هزاران مرکز صحی در افغانستان تعطیل شده‌اند و مردم دیگر نمی‌توانند هزینه درمان در کلینیک‌های خصوصی را بپردازند.

کمیته جهانی صلیب‌‌سرخ، عدم دست‌رسی شهروندان افغانستان به مراقبت‌های صحی را نگران‌کننده خوانده است. این کمیته افزوده است که بسیاری از بیماران سفرهای طولانی را برای جستجوی درمان تحمل می‌کنند. به گفته این کمیته، در برخی موارد بیماران از شفاخانه‌ها بدون درمان مرخص می‌شوند.

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ هم‌چنین گفته است که گام‌های ملموسی را برای نجات جان‌ها و توقف ممانعت از خدمات مراقبت‌های صحی در افغانستان برداشته و از ۲۸ شفاخانه حمایت می‌کند.

صلیب‌سرخ در حالی از گسترش همه‌گیری ویروس کرونا نوع اومیکرون در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که پیش از این مسئولان شفاخانه‌های مخصوص مبارزه با ویروس کرونا بارها از بی‌توجهی و بی‌پروایی نهادهای مسئول و امدادرسان شکایت کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x