صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نفتالی بنت: حکومت ائتلافی اسرائیل منحل می‌شود

دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه 20 جون، اعلام کرد که حکومت ائتلافی آن کشور منحل می‌شود و انتخابات تازه برگزار خواهد شد.

دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه 20 جون، اعلام کرد که حکومت ائتلافی آن کشور منحل می‌شود و انتخابات تازه برگزار خواهد شد.

پیک‌آفتاب: دفتر نخست وزیر اسرائیل گفته که بنت و یایر لاپید، شریک اصلی‌اش در حکومت ائتلافی، در روزهای پیش‌رو پارلمان آن کشور را منحل خواهند کرد. لاپید تا زمانی‌که حکومت جدید اسرائیل تشکیل شود، صدارت آن کشور را سرپرستی و مدیریت خواهد کرد.

حکومت بنت از زمانی‌که یک سال قبل بر قدرت رسید، همواره شکننده بوده، زیرا حکومت ائتلافی تحت امرش متشکل از هشت حزب متفاوت بود که شامل احزاب راست‌افراطی، لیبرال‌ها و احزاب مسلمان عرب می‌شود.

حکومت ائتلافی پس از آن شکننده‌تر شد که چندین عضو حزب بنت، وی را به دلیلی رها کردند و گفتند که آنان احساس کردند که بنت با شرکای سیاسی خود سازش بیش از حد می‌نمود.

انتخابات جدید بار دیگر به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل فرصت می‌دهد تا دوباره به قدرت برگردد. نتانیاهو که پس از 12 سال، از کرسی نخست وزیری اسرائیل کنار رفت، حال رهبر مخالف حکومت اسرائیل است.

نتانیاهو روز جمعه گفت که انحلال پارلمان برای میلیون‌ها اسرائیلی یک “مژده خوبی” خواهد بود و پیش‌بینی کرد که حزب لیکود (Likud Party) او حکومت جدید اسرائیل را رهبری خواهد کرد.

نخست وزیر بنت در سال 2021 میلادی، پس از چهار انتخابات متوالی اما بی‌نتیجه، ائتلاف هشت حزبی را تشکیل داد. انتخابات بعدی، پنجمین انتخابات اسرائیل در سه سال اخیر خواهد بود.

از سوی دیگر؛ بنی گنتز،‌ وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه در توییتی گفت که کار حکومت حتا در دوره انتقالی نیز ادامه خواهد یافت.

تغییر حکومت در اسرائیل فقط چند هفته پیش از سفر پلان شده جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، به اسرائیل رخ می‌دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x