صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نشست اضطراری هواپیمای مراکشی‎ در اروپا و درخواست پناهندگی مسافران

نشست اضطراری هواپیمای شرکت هوایی «رویال ایر ماروک» در خاک اروپا باعث شد که مسافران طیاره‌ از فرصت استفاده کنند و برای درخواست پناهندگی پا به فرار بگذارند.

نشست اضطراری هواپیمای شرکت هوایی «رویال ایر ماروک» در خاک اروپا باعث شد که مسافران طیاره‌ از فرصت استفاده کنند و برای درخواست پناهندگی پا به فرار بگذارند.

پیک‌آفتاب: شام روز جمعه 14 عقرب یک هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی دولتی «رویال ایر ماروک» متعلق به کشور مراکش که راهی ترکیه بود با برج مراقبت میدان هوایی «مایورکا» در اسپانیا تماس گرفت و اعلام کرد که به دلیل «به هم خوردن حال» یکی از مسافران، مجبور به نشست اضطراری است.

به گزارش روزنامه «دیاریو د مایورکا» به مجرد فرود آمدن هواپیما برای تخلیه فردی که حالش به هم خورده بود، دیگر مسافران طیاره نیز از فرصت نشستن در خاک اروپا استفاده کرده و در تاریکی شب بر روی باند پرواز میدان هوایی پا به فرار گذاشتند.

مقامات، میدان هوایی را تعطیل اعلام کرده و تا زمان پیدا شدن 15 مسافری که متواری شده‌اند، اجازه پرواز به هواپیما را ندادند.

به گزارش روزنامه «ال موندو»، مرد 23 ساله مراکشی که حالش به هم خورده بود و هواپیما به دلیل بیماری او مجبور به نشست اضطراری شد نیز در آمبولانس و در راه شفاخانه تقاضای پناهندگی کرده است.

روزنامه «ال پایس» گزارش کره که قضیه برنامه‌ریزی شده بوده و فرد عازم شفاخانه با همدستی دیگر مسافرانی که هواپیما را ترک کردند، خود را به بیماری زده است تا هواپیما را مجبور به نشست کند. این مرد 23 ساله مراکشی به همراه 10 تن دیگر توسط پولیس اسپانیا بازداشت شده‌اند. مردی که برای کمک به این مراکشی 23 ساله همراه او سوار آمبولانس شده بود، متواری شده است.

این هواپیما از کازابلانکا عازم استانبول بود.

کلیه پروازهای خروجی و ورودی میدان هوایی مایورکا از ساعت 20:30 روز جمعه به مدت 3.5 ساعت متوقف شد و هزاران مسافر با تاخیر موفق به انجام پروازهای خود شدند.

اتباع مراکش آمار بالایی از تبهکاری و جنایت در اتحادیه اروپا و از جمله سویدن را به خود اختصاص داده‌اند. مقامات اتحادیه اروپا در صدد اعمار فشارهای شدید به دولت مراکش برای اخراج موجی از تبهکاران و مجرمانی هستند که از این کشور وارد خاک اتحادیه اروپا شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x