صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نبیل: حضور مستکبرانه سراج حقانی در رسانه‌ها، به گروه‌های تروریستی روحیه می‌دهد

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی، ظاهر شدن سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها را مستکبرانه خوانده و گفته که این‌گونه حضور روحیه دیگر گروه‌های تروریستی را تقویت می‌کند.

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی، ظاهر شدن سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها را مستکبرانه خوانده و گفته که این‌گونه حضور روحیه دیگر گروه‌های تروریستی را تقویت می‌کند.

پیک‌آفتاب: سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان، روز گذشته برای اولین بار پس از نزدیک به هفت ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، در برابر رسانه‌ها حاضر شد و افراد طالبان برای اولین بار اجازه یافتند که تصاویر وزیر داخله طالبان را بدون روپوش رسانه‌ای هم‌رسانی کنند.

هم‌رسانی تصاویر وزیر داخله طالبان اما با واکنش‌های گوناگون مواجه شده است. رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی با یادآوری شماری از حملات صورت گرفته توسط گروه حقانی بین سال‌های 2001 تا 2015، در حساب توییتر خود از این رونمایی وزیر داخله طالبان به عنوان «ظاهر شدن مستکبرانه» یاد کرده و گفته که این ظاهر شدن وزیر داخله طالبان در رسانه‌ها، روحیه گروه‌های تروریستی را تقویت می‌کند.

رئیس پیشین امنیت ملی نوشته است: “بدون شک ظاهر شدن مستکبرانه امروز سراج حقانی به عنوان وزارت داخله و کنترل کننده عملی افغانستان، روحیه سایر شبکه‌های تروریستی جهان را تقویت خواهد کرد.”

به اساس توییت رحمت‌الله نبیل، شبکه القاعده که سراج‌الدین حقانی در حال حاضر رهبری آن‌را برعهده دارد، بین سال‌های 2001 تا 2015 شماری از مخوف‌ترین حملات تروریستی را در افغانستان راه‌اندازی کرده است. نبیل گفته که بعد از 2015 شبکه حقانی به حملات‌اش از آدرس داعش ادامه داده است.

سراج‌الدین حقانی در لیست سیاه اداره فدرال امریکا قرار دارد و این اداره برای دست‌گیری او 10 میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x