صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ممنوعیت اصلاح موی و ریش «استایل‌دار» در ارزگان

طالبان در ولایت ارزگان به آرایش‌گران مردانه دستور داده‌اند که ریش و موی مشتریان‌شان را به شکل غربی یا «استایل‌دار» اصلاح نکنند.

طالبان در ولایت ارزگان به آرایش‌گران مردانه دستور داده‌اند که ریش و موی مشتریان‌شان را به شکل غربی یا «استایل‌دار» اصلاح نکنند.

پیک‌آفتاب: آرایش‌گران ولایت ارزگان می‌گویند که اداره استخبارات طالبان در این ولایت به دوکان‌هایشان آمده و به آنان گفته است که ریش را نتراشند و موی را به شکل غربی (استایلی) اصلاح نکنند. طالبان هشدار داده‌اند که در صورت تخلف، دوکان‌های آن‌ها را بسته و خودشان را مجازات خواهند کرد.

این در حالی است اداره دارالافتای مرکزی و فقهی و تخصصی حکومت سرپرست طالبان تراشیدن ریش در ولسوالی ساغر ولایت غور را نیز حرام اعلام کرده است. این کمیسیون در جواب یک نامه شواری فقهی ولسوالی ساغر گفته بود: «طبق احادیث پیامبر اسلام، تراشیدن ریش گناه کبیره است و کسی که ریش‌اش را می‌تراشد، مرتکب گناه کبیره می‌شود.»

پس از روی کار آمدن طالبان، بسیاری از مردم نگران آزادی‌های فردی از جمله نوع پوشش و تراشیدن ریش هستند. اما پیش از این، سخنگویان طالبان در واکنش به نشر گزارش‌ها از اجرای این حکم در برخی ولایات از جمله ولایت هلمند، گفته بودند که آنها در این زمینه محدودیت ایجاد نخواهند کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x