صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مسکو: اسرای اوکراینی اقرار کردند که با دریافت دستور، غیرنظامیان را می‌کُشتند

دولت روسیه فاش کرد که اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش صورت گرفته است.

دولت روسیه فاش کرد که اعترافات اسرای اوکراینی حاکی از هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان توسط نیروهای این کشور و با دستور مقامات ارشد ارتش صورت گرفته است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری روسیه تودی (Russia Today) با نشر گزارشی به نقل از واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل نوشته است که “اسرای اوکراینی اقرار کردند که دستوراتی را از سوی مقامات ارشد ارتش این کشور برای تیراندازی به غیرنظامیان دریافت کرده‌اند”. او این مطلب را در نشست شورای امنیت سازمان ملل بیان کرده است.

طبق این گزارش، نبنزیا گفته است: “اعترافات بسیاری از سربازان اسیر شده نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد که نشان می‌دهد دستور تیراندازی به غیرنظامیان از سوی مقامات بالا صورت گرفته است”.

از جانب دیگر، کارکنان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سفر به شهر بوچا، به تاریخ 9 ماه اپریل، قتل غیرقانونی حدود 50 تن را ثبت کردند. این هیئت هم‌چنین بیش از 300 مورد اتهام مبنی بر کشتن غیرنظامیان در شهرهایی که روسیه قبلاً آن‌ها را تحت تصرف خود درآورده بود، را دریافت کردند.

در همین حال، مقامات روسی اتهام قتل غیرنظامیان را رد کرده و اوکراین را به صحنه‌سازی متهم نمود.

جنگ اوکراین به تاریخ 25 ماه فبروری سال روان آغاز شد. این جنگ واکنش‌های تندی از سوی غرب به ویژه امریکا را در پی داشت و این کشورها به اعمال تحریم‌های شدید به ویژه در عرصه اقتصادی علیه روسیه دست زدند که این تحریم‌ها به بحران هرچه بیش‌تر غذایی در جهان دامن زد.

گزارش تصریح می‌کند که نبنزیا هم‌چنین در بخش دیگری از اظهاراتش به سوریه اشاره و تاکید کرد که “سوریه در مبارزه با تروریزم به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است اما آن‌چه مانع ثبات در این کشور می‌شود، اشغال بخش‌های وسیعی از اراضی سوریه توسط واشنگتن است.”

این دیپلمات ارشد روسی، امریکا را به ادامه غارت منابع طبیعی و کشاورزی متعلق به مردم سوریه متهم کرده و گفته است: “واشنگتن در حال گسترش تجارت غیرقانونی غلات و نفت سوریه و قاچاق آن‌ها به خارج از مرزها است.”

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل در سخنانی از تحریم‌های امریکا علیه سوریه و معافیت شمال این کشور از این تحریم‌ها انتقاد کرده بود.

روسیه: امریکا به دنبال ایجاد قحطی در سوریه است

پنهان کاری امریکا درباره کشتن 64 غیرنظامی در سوریه

وقوع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی امریکا در “التنف” سوریه را لرزاند

کشف اسناد ویژه؛ اوکراین قصد داشت به روسیه حمله کند

لاوروف: از شروع جنگ تاکنون یک میلیون اوکراینی به روسیه آمده‌اند

عفو بین‌الملل: تهاجم روسیه به اوکراین، تکرار جنگ سوریه است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x