صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مجاهد: پاکستان صادق نیست

مجاهد: پاکستان وعده‌های همکاری زیادی داده، اما مشکل این است که اسلام‌آباد به بسیاری از وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

پاکستان وعده‌های همکاری زیادی داده، اما مشکل این است که اسلام‌آباد به بسیاری از وعده‌های خود عمل نمی‌کند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با بیان این مطلب، ابراز امیدواری می‌کند که در سفر تازه‌ی وزیر خارجه طالبان به اسلام‌آباد این مشکل حل شود.

پیک‌آفتاب: امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان امروز در راس هیئتی به پاکستان رفته است. آقا متقی قرار است در نشست ترویکا درباره افغانستان که فردا برگزار می‌شود، شرکت کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، پاکستان را به عدم صداقت در قبال افغانستان متهم و ابراز امیدواری می‌کند که این مشکل در جریان سفر آقای متقی حل شود. آقای مجاهد امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: “پاکستان در بسیاری از زمینه‌ها وعده همکاری داده‌ است، اما مشکل این است که اسلام‌آباد به وعده‌های خود عمل نمی‌کند. امیدواریم که با سفر هیئت افغانستان به اسلام‌آباد این مشکل حل شود.”

پاکستان همواره از سیاست دوگانه علیه افغانستان استفاده کرده است. این سیاست دوگانه باعث شده که حکومت‌های افغانستان در ارتباط شان با این کشور از احتیاط کار بگیرند. پیش از سقوط حکومت جمهوری هم، روسای جمهور پیشین نیز بارها اسلام‌آباد را به عدم صداقت در قبال افغانستان متهم کرده بودند.

با این همه، بسیاری از کارشناسان، طالبان را حکومت دست نشانده‌ی پاکستان می‌خوانند و باور دارند که اسلام‌آباد و طالبان روابط نزدیک با هم دارند، اما اظهارات تازه‌ی سخنگوی طالبان نشان می‌دهد که اسلام‌آباد در هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x