صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مجاهد: دور اول مذاکرات طالبان پاکستانی با حکومت این کشور در کابل خاتمه یافت

دور اول مذاکرات نمایندگان تحریک طالبان پاکستانی (TTP) با نمایندگان حکومت این کشور که از یک هفته بدین‌سو در هوتل سرینا در کابل جریان داشت، به نتیجه رسیده است.

دور اول مذاکرات نمایندگان تحریک طالبان پاکستانی (TTP) با نمایندگان حکومت این کشور که از یک هفته بدین‌سو در هوتل سرینا در کابل جریان داشت، به نتیجه رسیده است.

پیک‌آفتاب: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز چهارشنبه 28 ثور، در رشته توییتی اعلام کرده است که مذاکرات حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستانی (TTP) با میانجی‌گری طالبان در کابل برگزار گردیده است.

وی در ادامه تصریح می‌کند: “در جریان مذاکرات روی موضوعات مختلف پیش‌رفت قابل توجه از جمله آتش‌بس کوتاه‌مدت توافق صورت گرفت.”

وی می‌افزاید که مقامات طالبان در کابل با نیت خیرخواهانه کوشش می‌کنند که این سلسله مذاکرات به صورت موفقانه به پیش برود و هر دو جانب انعطاف پیشه کنند.

این در حالی است که برای اولین بار رسانه‌های هندی در جریان روزهای گذشته از سفر جنرال فیض حمید، رئیس پیشین‌ استخبارات پاکستان برای انجام مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی به کابل خبر داده بودند. در این گزارش تصریح شده بود نمایندگان تحریک طالبان پاکستانی در هوتل سرینا در کابل مستقر شده‌اند.

نمایندگان طالبان پاکستانی از یک هفته بدین‌سو در «هوتل سرینا» مستقر شده‌اند

پیش از این، منابع از سفر یک هیئت 30 نفری زیر نظر ارتش پاکستان برای ملاقات با مفتی نور ولی، رهبر تحریک طالبان پاکستانی (TTP) در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا در جنوب افغانستان خبر داده بودند.

دور جدید مذاکرات طالبان پاکستانی و ارتش این کشور با میانجی‌گری افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x