صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مارک میلی: اقدام نظامی بر رفع محاصره «اودسه» خطرناک است

در بحبوحه درخواست‌ها برای شکستن محاصره روسیه بر سر بنادر اوکراین در دریای سیاه که صادرات غلات را متوقف کرده، جنرال مارک میلی گفت که اقدام نظامی در رابطه با آن منجر به یک "عملیات نظامی با ریسک بالا" است.

در بحبوحه درخواست‌ها برای شکستن محاصره روسیه بر سر بنادر اوکراین در دریای سیاه که صادرات غلات را متوقف کرده، جنرال مارک میلی گفت که اقدام نظامی در رابطه با آن منجر به یک “عملیات نظامی با ریسک بالا” است.

پیک‌آفتاب: دیفنس ‌نیوز (Defense News) با نشر گزارشی به نقل از جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که اقدام نظامی در اودسه (Odesa) می‌تواند خطرناک باشد. میلی این مطلب را پس از ورود به لندن برای دیدار با همتایان خود در گروه “پنج چشم” و پیش از عزیمت به فنلند و سویدن که خواستار عضویت در ناتو شده‌اند، را در جمع خبرنگاران بیان نمود.

گزارش می‌رساند که ائتلاف اشتراک اطلاعات موسوم به پنج‌ چشم شامل بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند است. این نشست‌ها در حالی برگزار می‌شود که روسیه در حال مبارزه برای تصرف منطقه صنعتی شرقی دونباس است و محاصره اودسه، بندر اصلی که اوکراین غلات خود را از طریق آن صادر می‌کند، به بحران جهانی غذا در جهان دامن زده است.

جنرال میلی تصریح کرده است: “شما می‌توانید غلات را با استفاده از موتر باربری یا قطار خارج کنید، یا از طریق دریا. در حال حاضر خطوط دریایی با ماین‌ها و نیروی دریایی روسیه بسته شده‌اند. برای باز کردن آن خطوط دریایی به یک تلاش نظامی بسیار چشم‌گیر نیاز است. چنان‌چه سیاست‌مداران آن‌را انتخاب کنند، یک عملیات نظامی پُر خطر در پیش خواهد بود که نیازمند تلاش بسیار است”.

از سوی دیگر، کاخ سفید هفته گذشته پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را برای تسهیل صادرات غلات و کود در ازای لغو تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل جنگ در اوکراین رد کرد.

در همین حال، جنرال میلی در آستانه نشست ناتو در تابستان امسال، به منظور ابراز حمایت از متحدانی که علیه حمله روسیه متحد شده‌اند و هم‌چنین کمک به هم‌آهنگی نظامی برای اوکراین در آستانه سومین نشست کشورهای اهدا کننده که برای 15 ماه جون از طرف لوید آستین، وزیر دفاع امریکا هم‌آهنگ شده، عازم اروپا شده است.

با گذشت بیش از سه ماه از آغاز جنگ اوکراین، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در بحبوحه شکاف‌ها در میان متحدان بر سر آن‌که پیروزی در مقابل روسیه چگونه به نظر می‌رسد، اذعان کرد که نظرات مختلفی وجود دارد.

او در پاسخ به پرسشی گفت: “گمان می‌کنم «توافق» اصطلاح بسیار قوی باشد. اما به طور کلی، اکثر سیاست‌های کشورهای مختلف این‌طور بیان می‌کنند که نظم مبنی بر قانون باید دست نخورده باقی بماند و اوکراین باید یک کشور آزاد و دارای حاکمیت باشد”.

این در حالی مطرح می‌شود که مسکو روز چهارشنبه اول جون، هشدار داد که تحویل جنگ‌افزار جدید از سوی امریکا به اوکراین، از جمله سامانه‌های موشکی پیش‌رفته، که برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده، خطر کشاندن امریکا به درگیری مستقیم با روسیه را افزایش می‌دهد.

مسکو: تحویل جنگ‌افزار جدید به اوکراین، خطر جنگ روسیه و امریکا را در پی دارد

جنگ اوکراین هر روز برای امریکا خطرناک‌تر می‌شود

چین: امریکا نمایش جعلی حمایت از اوکراین را بازی می‌کند

سفیر روسیه در واشنگتن: تحویل بیش‌تر اسلحه به اوکراین، منجر به رویارویی روسیه و امریکا می‌شود

لاوروف: اروپا بازنده اصلی جنگ اوکراین است

لاوروف: کشورهای اروپایی تحریک کننده نئونازیزم در اوکراین هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x