صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

فساد زیر ریش نهادهای مدنی و رسانه‌ها

پیک‌آفتاب به تازگی به یک فایل صوتی دست یافته که نشان می‌دهد برخی رسانه‌ها و نهادهای مدنی با ساختن اسناد تقلبی در قضیه‌ای جنجالی تخلیه میدان هوایی کابل دست داشتند. سقوط نظام و بهم ریختن وضعیت اگرچه برای بسیاری از شهروندان نگران کننده بود، اما برای برخی افراد و نهادها، فرصتی برای کسب درآمد گردید. […]

پیک‌آفتاب به تازگی به یک فایل صوتی دست یافته که نشان می‌دهد برخی رسانه‌ها و نهادهای مدنی با ساختن اسناد تقلبی در قضیه‌ای جنجالی تخلیه میدان هوایی کابل دست داشتند.

سقوط نظام و بهم ریختن وضعیت اگرچه برای بسیاری از شهروندان نگران کننده بود، اما برای برخی افراد و نهادها، فرصتی برای کسب درآمد گردید. پس از سقوط کابل، بسیاری از خبرنگاران و فعالان مدنی که با خطر جدی مواجه بودند، از برنامه‌ی خروج جا ماندند، اما به جای این افراد، تعداد دیگر از کشور خارج شدند و هنوزهم افراد زیادی هستند که تلاش دارند تحت عنوان خبرنگار و فعال مدنی از کشور خارج شوند.

افرادی که نه پیشینه‌ی فعالیت مدنی دارند و نه هم خبرنگاراند و نه حتا در معرض تهدید، اما اسناد تقلبی در دست دارند که گویا سال‌ها تجربه خبرنگاری دارند و یا این‌که از فعالان مدنی با سابقه هستند. بسیاری می‌پرسند، این اسناد تقلبی از کجا به دست می‌آید؟

پیک‌آفتاب به تازگی به یک فایل صوتی دست یافته که نشان می‌دهد برخی رسانه‌ها و نهادهای مدنی در ساختن این اسناد تقلبی دست دارند و مبالغ هنگفتی را هم از افراد برای صدور این اسناد تقلبی به جیب می‌زنند.

خروج شماری از شهروندان که از نام خبرنگار و اهل رسانه سوءاستفاده کرده و با تلاش برخی نهاد‌ها و سازمان‌های داخلی و خارجی از کشور خارج شدند، اعتراض جدی خبرنگاران و فعالان مدنی را به همراه داشته و دو روز پیش شماری از فعالان رسانه‌ای و مدنی در یک نشست خبری در کابل، خواهان بررسی اسناد این افراد شدند. این فعالان می‌گویند که این افراد در صدد دریافت پناهندگی ازکشورهای غربی هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x