صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

غالب: کل فساد زیر پای فیسبوک است

امان‌الله غالب، رئیس پیشین شرکت برشنا که به تازگی از طریق کمیسیون تماس طالبان به کشور برگشته است، به طالبان پیشنهاد می‌دهد که فیسبوک را در افغانستان مسدود کنند.

امان‌الله غالب، رئیس پیشین شرکت برشنا که به تازگی از طریق کمیسیون تماس طالبان به کشور برگشته است، به طالبان پیشنهاد می‌دهد که فیسبوک را در افغانستان مسدود کنند.

پیک‌آفتاب: وی روز گذشته 18 جوزا، در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان و انس حقانی، عضو کمیسیون تماس طالبان به آنان گفت: “تمام فساد در افغانستان همین فیسبوک است، قبلاً هم گفته بودم و حالی هم میگم که اگر همین فیسبوک در افغانستان بسته شود، دیگه آرامی و قراری می‌شود.”

وی در مورد فرارش از کشور می‌گوید که تا پنج روز بعد از سقوط هم در کابل بوده است. او هم‌چنان می‌گوید که دوستانش از نزدیک با شبکه حقانی در ارتباط بوده و به او نیز پیشنهاد داده است که از طریق حقانی‌ها به کشور باز گردد: “دوستان به من گفتند که از طرف دفتر حقانی صاحب به افغانستان برگرد، خو مگر من به فکر بودم که چگونه برگردم.”

رئیس پیشین شرکت برشنا که در حکومت قبلی، ماهانه بالاتر از 500 هزار افغانی معاش و امتیازات دریافت می‌کرد، اکنون می‌گوید که مشکل اقتصادی دارد و خواهان هم‌کاری با طالبان در بخش برق کشور است.

این اظهارات وی در حالی مطرح می‌گردد که او در گذشته به فساد متهم بوده و چندین بلندمنزل در نقاط مختلف کابل دارد.

رئیس پیشین شرکت برشنا می‌گوید: “هر کس مشکل خود را خودش می‌فهمد، مشکل من فعلاً در افغانستان مشکل اقتصادی است. می‌خواهم در زمینه برق راهنمایی و کمک کنیم.”

وی می‌گوید که یک بنیاد خیریه هم ایجاد کرده است و می‌خواهد کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی را به دست آورده و به مردم در ولایات مشرقی توزیع کند.

غالب می‌گوید که با دوستان خود تصمیم گرفته‌اند که به کابل برگردند و از نظام فعلی حمایت کنند: “ما تصمیم‌گیری کردیم که بیایید پشت نظام ایستاد شویم و کارهایی که تا حالا انجام نشده‌اند را باید انجام دهیم.”

رئیس پیشین شرکت برشنا در بخشی از سخنان خود می‌گوید که فهم مسلکی‌اش نظر به خارجی‌ها بیش‌تر است و کارمندان خارجی جهت حل مشکلات‌شان به او مراجعه می‌کنند: “خارجی‌های زیادی از من معلومات می‌گیرند. افغان‌ها از خارجی‌ها کرده صد برابر کار را می‌فهمند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x