صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عمران خان: رهبران پاکستان در چهل سال گذشته خواسته‌های امریکا را اجرا کرده‌اند

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان گفته است که امریکا دولت وی را تهدید کرده بود که در صورت کنار نرفتن از قدرت، با "پی‌آمدهایی" روبه‌رو می‌شود.

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان گفته است که امریکا دولت وی را تهدید کرده بود که در صورت کنار نرفتن از قدرت، با “پی‌آمدهایی” روبه‌رو می‌شود.

پیک‌آفتاب: عمران خان، نخست وزیر معزول پاکستان می‌گوید که رهبری دولت در این کشور به خواسته‌های امریکا تن داده و مجری خواسته امریکا بوده است.

عمران خان در ماه اپریل نتوانست رای اعتماد به دست آورد و پس از کشمکش‌های زیاد از قدرت کنار زده شد.

خان به روزنامه تایمز بریتانیا گفته است: “کادر رهبری ما در چهل سال گذشته، اساساً در برابر هر آن‌چه امریکا از ما خواسته است تسلیم شده است.”

خان در توییتی گفته است: “امروز روز سیاه در تاریخ پاکستان است که دولت وارداتی کلاه‌برداران با اصلاح قانون NAB به پاسخگویی پایان داد. کل اقتصاد و سیستم پولی پاکستان با توطئه تغییر رژیم تحت حمایت ایالات متحده از ریل خارج شد تا صرفاً به این دسته از کلاه‌برداران NRO دیگری بدهد. بازداشت PMLN این را تایید کرد.”

نخست وزیر پیشین پاکستان هم‌چنین واشنگتن را به “استکبار امپریالیستی” و مداخله در امور داخلی کشورش متهم کرد. عمران خان گفت که سفیر وی در واشنگتن در ماه اپریل یادداشت دیپلماتیکی برای او فرستاد. این یادداشت دیپلماتیک درباره دیدار سفیر پاکستان در واشنگتن با دونالد لو، دستیار وزیر خارجه امریکا در امور جنوب‌آسیا و آسیای‌مرکزی بود.

عمران خان تصریح کرد که دونالد لو به این دیپلمات چنین گفته بود: “اگر نخست وزیر پاکستان از سِمت خود کنار نرود، اسلام‌آباد با «پی‌آمدهایی» روبه‌رو می‌شود”. دونالد لو به سفیر پاکستانی اطمینان خاطر داده بود در صورت برکناری عمران خان، “همه چیز بخشیده شود.”

عمران خان گفت: “انتقاد وی از جنگ در افغانستان از جمله مواردی بود که خشم امریکا را برانگیخت”. وی افزود: “امریکایی‌ها هرگز فرهنگ و مردم کشوری را که با آن سر و کار دارند، درک نمی‌کنند.”

گفته می‌شود که عمران خان، در ماه آگست سال 2018 با پیروزی حزب “تحریک انصاف پاکستان” در انتخابات به قدرت رسید. پارلمان پاکستان چهار سال بعد عمران خان را برکنار نمود.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان به دولت این کشور هشدار داده بود که در شش روز آینده انتخابات جدیدی را برگزار کند وگرنه او دوباره هم‌راه با میلیون‌ها تن در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان راهپیمایی خواهد کرد.

عمران خان: دولت 6 روز مهلت دارد که انتخابات را دایر کند

شهباز شریف: عمران خان باید به خاطر «سازش بر ضد پاکستان» مورد پیگرد قرار گیرد

وداع تلخ عمران خان با قدرت؛ پارلمان او را کنار زد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x