صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

عبدالحنان محمدی از سوی طالبان در کاپیسا بازداشت گردیده است

حجت‌الله مجددی، رئیس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان که جهت پیگیری قضیه ناپدید شدن عبدالحنان محمدی به کاپیسا رفته بود، می‌گوید که وی توسط طالبان بازداشت شده است.

حجت‌الله مجددی، رئیس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان که جهت پیگیری قضیه ناپدید شدن عبدالحنان محمدی به کاپیسا رفته بود، می‌گوید که وی توسط طالبان بازداشت شده است.

پیک‌‌آفتاب: انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان امروز دوشنبه 23 جوزا، در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که عبدالحنان محمدی، معاون انجمن ولایتی ژورنالیستان آزاد افغانستان در کاپیسا، از سوی طالبان بازداشت شده است.

خبرنامه می‌افزاید: “به دنبال این سفر روشن شد که محمدی از سوی نیروهای طالبان در ولایت کاپیسا بازداشت شده است.”

منبع می‌افزاید که مجددی در دیدار با شیخ اسدالله سنان، معاون والی طالبان در کاپیسا که با حضور رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در این ولایت انجام شد، در مورد رهایی عبدالحنان محمدی گفتگو کرده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در ولایت کاپیسا گفته‌اند که عبدالحنان محمدی، خبرنگار محلی آژانس خبری پژواک و معاون دفتر ولایتی انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان در ولایت کاپیسا، در پیوند به فعالیت‌های رسانه‌ای بازداشت نشده است.

در همین حال، سازمان گزارش‌گران بدون مرز نیز در صفحه توییتر خود نگاشته است که وی در 24 ساعت گذشته از سوی طالبان بازداشت گردیده است.

این سازمان نوشته است: “گزارش‌گران بدون مرز نگرانی خود را از افزایش بازداشت‌های خودسرانه خبرنگاران اعلام می‌کند و از طالبان خواهان پاسخگویی درباه این شکل خطرناک بازداشت‌ها است.”

این در حالی است که گزارش‌گران بدون مرز در ماه گذشته میلادی نیز، بازداشت خبرنگاران پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان را نکوهش کرده و خواهان رهایی افراد بازداشت شده گردیده بود.

گزارشگران بدون مرز: بازداشت‌های خودسرانه خبرنگاران افغانستان نقض آزادی بیان است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x