صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان پاکستانی، خواهان دفتر سیاسی در کشور سوم

تحریک طالبان پاکستانی بعد از سه دور گفتگو با حکومت پاکستان با میانجی‌گری امارت اسلامی، خواستار بازگشایی دفتر سیاسی این گروه در کشور سومی شده‌اند.

تحریک طالبان پاکستانی بعد از سه دور گفتگو با حکومت پاکستان با میانجی‌گری امارت اسلامی، خواستار بازگشایی دفتر سیاسی این گروه در کشور سومی شده‌اند.

پیک‌آفتاب: گفتگوهای تحریک طالبان پاکستانی با اسلام‌آباد، با میانجی‌گری سراج‌الدین حقانی، رئیس شبکه حقانی جریان دارد.

آمادگی طالبان افغانستان برای اقدام نظامی علیه طالبان پاکستانی

اکسپرس تریبون گزارش داده که تحریک طالبان پاکستانی بعد از سه دور گفتگو با حکومت پاکستان که با پادرمیانی امارت اسلامی و به خصوص شبکه‌ حقانی صورت گرفته است، سه خواست عمده‌ی خود را مطرح کرده‌اند که بازگشایی دفتر سیاسی در یک کشور سومی، در میان این خواسته‌هایشان می‌باشد. طالبان پاکستانی اما دقیقاً مشخص نکرده‌اند که این دفتر کدام کشور مستقر باشد. لغو پیوستن منطقه‌های قبیلوی به خیبر پشتونخواه و معرفی یک نظام اسلامی مبتنی بر تفسیر تحریک طالبان پاکستانی، دو خواست دیگر آنان از مقام‌های پاکستانی است.

مقام‌های پاکستانی اما با این خواست‌های تحریک طالبان پاکستانی را قبول ندارند. مقام‌های پاکستانی در عین حال گفته‌اند، اگر طالبان آن کشور، اسلحه‌های‌شان را به زمین بگذارند و از قربانیان حمله‌های تروریستی‌شان معذرت‌خواهی کنند، مورد عفو قرار گرفته و راه برای آمدن آنها در میان مردم هموار خواهد شد.

تحریک طالبان پاکستانی عمدتاً در مناطق قبایلی پاکستان و درنزدیکی‌های مرکز افغانستان فعال‌اند. گفته می‌شود که تحریک طالبان پاکستان “دوقلوی ایدیولوژیک” طالبان افغانستان‌اند که اغلب مسئول اصلی خشونت‌ها در پاکستان به حساب می‌آیند و می‌خواهند پا جای پای همتایان افغانی خود بگذارند؛ طوریکه ماموریت اصلی این گروه، خلق تفسیر سخت‌گیرانه و اجرای آن در پاکستان است. اما اخیراً سفیر پاکستان در کابل گفته بود، در صورتی که گفتگوهای اسلام‌آباد با طالبان پاکستانی به نتیجه نرسد، امارت اسلامی آماده اقدام نظامی علیه این گروه خواهد بود.

آمادگی طالبان افغانستان برای اقدام نظامی علیه طالبان پاکستانی

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x