صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

صلیب سرخ: وسعت تخریب در اوکراین فراتر از تصور است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مناسبت صدمین روز جنگ اوکراین، گستره تخریب و نابودی در این کشور را فراتر از قدرت درک و فهم توصیف کرده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به مناسبت صدمین روز جنگ اوکراین، گستره تخریب و نابودی در این کشور را فراتر از قدرت درک و فهم توصیف کرده است.

پیک‌آفتاب: CNN با نشر گزارشی می‌گوید که وسعت ویرانی در اوکراین قابل توضیح نیست. این شبکه به نقل از رابرت ماردینی، دبیرکل این سازمان می‌گوید: “خانه‌های مسکونی، مکتب‌ها و شفاخانه‌ها تخریب شده و غیرنظامیان دچار هراس از درگیری طولانی‌اند، زندگی‌ها و جان‌های بسیاری از دست رفته و خانواده‌ها از هم پاشیده شده‌اند.”

ماردینی افزوده است: “تشریح و بزرگ‌نمایی آمار تلفات و آثار این درگیری‌های مسلحانه بین‌المللی که در 100 روز گذشته بر غیرنظامیان اوکراین وارد شده، دشوار خواهد بود.”

ماردینی با اشاره به درد و رنج هزاران تن از مردم اوکراین ناشی از ناآگاهی از سرنوشت عزیزان‌شان، از دست‌اندرکاران این جنگ درخواست کرد که به صلیب سرخ امکان دسترسی به همه زندانیان جنگی را فراهم نمایند.

وی تصریح نموده است: “باید به یاد داشته باشیم که بسیاری از مردم دچار حوادث اندوه‌بار زیادی شده‌اند. بسیاری از ساکنان وادار به فرار از خانه و کاشانه خود بیش از یک‌بار شده‌اند و زندگی‌های‌شان را هر بار از ابتدا بازسازی کرده‌اند.

از سوی دیگر، آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز روز جمعه اعلام کرد که یک سوم شهروندان اوکراین در این 100 روز، وادار به فرار از خانه و کاشانه‌های خود شده‌اند و تلاش‌های این نهاد بر حمایت، حفاظت و پناه دادن این افراد متمرکز شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از یک میلیون نفر از مردم اوکراین به روسیه آمده‌اند.

لاوروف: از شروع جنگ تاکنون یک میلیون اوکراینی به روسیه آمده‌اند

قانون‌گذاران کانادا: اقدام‌های روسیه در اوکراین “نسل‌کشی” است

سازمان ملل: 12 میلیون نفر در جنگ اوکراین آواره شده‌اند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x