صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

صدور 100 ویزای فوری از سوی هند به اهل هنود و سیک افغانستان

پس از حمله روز گذشته بر عبادت‌گاه اهل هنود و سیک در منطقه کارته پروان کابل، دولت هند اعلام کرده است که 100 ویزای فوری به آنان صادر کرده است.

پس از حمله روز گذشته بر عبادت‌گاه اهل هنود و سیک در منطقه کارته پروان کابل، دولت هند اعلام کرده است که 100 ویزای فوری به آنان صادر کرده است.

پیک‌‌آفتاب: روزنامه هندی«Times Of India»، صبح امروز یک‌شنبه 29 جوزا، اعلام کرد که دولت هند شب گذشته برای 100 اهل هنود و سیک باقی‌مانده در افغانستان، ویزای فوری الکترونیکی صادر کرده است، در حالی‌که 20 درخواست دیگر اهل هنود و سیک افغانستان در سفارت هند در حال طی مراحل است.

بر اساس اعلام این روزنامه، 140 تن از اهل هنود و سیک باقی‌مانده در افغانستان نیز به زودی ویزای فوری هند را در یافت می‌کنند.

این روزنامه به نقل از یک شهروند سیک افغانستان گزارش می‌دهد: “شب گذشته، ما ویزاهای الکترونیکی را از دولت هند دریافت کردیم. درخواست‌های ما برای مدت طولانی در انتظار بود. ویزای الکترونیکی سه تن از اعضای خانواده ما در حال بررسی است و ما در انتظار دریافت ویزای الکترونیکی هستیم. همین‌طور تا پنج‌شنبه.”

وی در ادامه گفته است: “ما فقط در صورتی عازم هند خواهیم شد که برای همه اعضای خانواده خود ویزا دریافت کنیم، زیرا نمی‌خواهیم کسی را پشت سر بگذاریم. اگر برای همه ویزا داده نشود، از افغانستان خارج نخواهیم شد.”

در همین حال؛ پونیت سینگ چاندوک، رئیس مجمع جهانی هند در مورد توسعه صدور ویزاهای الکترونیکی توسط دولت هند در توییتی نوشته است: “از نخست وزیر نارندرا مودی و تیم او به خاطر بررسی و صدور ویزا برای افغانستانی‌ها، هندوها و سیک‌های منتظر در کابل سپاس‌گزارم.”

این در حالی است که روز گذشته نارندرا مودی از حمله بر عبادت‌گاه اهل هنود و سیک در کابل، ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این، هندوباوران هندوستان نیز از صدراعظم این کشور خواسته بودند که به نگرانی‌های اهل هنود و سیک در افغانستان به صورت فوری پایان دهند.

این اقدام دولت هند در حالی انجام می‌شود که 19 فبروری 2022، شماری از نمایندگان سیک‌های افغانستان با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند ملاقات کرده و از وی خواسته بودند تا اقارب باقی‌مانده‌شان در افغانستان را نیز به هند منتقل کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x