صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سناتور پیشین سیک‌ها و اهل هنود: حمله امروز توسط پاکستان انجام شده است

انارکلی هنریار، سناتور پیشین اهل هنود و سیک‌های افغانستان با بیان این‌که آنان باشندگان اصیل این سرزمین‌اند، گفته است که حمله بر عبادت‌گاه اهل هنود در کابل، از سوی پاکستان و حامیان این کشور اجرا شده است.

انارکلی هنریار، سناتور پیشین اهل هنود و سیک‌های افغانستان با بیان این‌که آنان باشندگان اصیل این سرزمین‌اند، گفته است که حمله بر عبادت‌گاه اهل هنود در کابل، از سوی پاکستان و حامیان این کشور اجرا شده است.

پیک‌آفتاب: سناتور پیشین اهل هنود با انتشار رشته توییتی نوشته است: “هندوها و سیک‌های افغانستان، باشنده‌های اصلی این سر زمین‌اند.”

وی در ادامه تصریح می‌کند: “یک تعداد از هموطنان گفته‌اند به خاطر روابط جدید کابل و دهلی، هندو و سیک‌ها مورد هدف قرار دارند، من افغانم ما افغانیم، حتی بدون ویزه و با ختم ویزه اجازه اقامت را در هند نداریم، ولی باز تاپه هند را می‌خوریم.”

وی در ادامه تصریح می‌کند که هندوها و سیک‌های افغانستان به خاطر نزدیکی روابط هند و افغانستان قربانی داده‌اند: “واضح است در نزدیکی روابط هند و افغانستان ما قربانی دادیم.”

این عضو پیشین مجلس سنای کشور گفته است که از تصور بعید نیست، این حمله توسط پاکستان و حامیان این کشور انجام شده است.

وی در ادامه با طرح این پرسش‌ها که «داعش کیست؟» و «گروپ‌های تروریستی کی‌ها اند؟» تصریح می‌کند که گروه‌های تروریستی همه تربیت شده پاکستان هستند.

حمله بر عبادت‌گاه اهل هنود، صبح امروز شنبه 28 جوزا، در ساحه «گردنه باغ بالا» کابل اتفاق افتاد که از شمار تلفات و میزان خسارات آن تاکنون اطلاع دقیقی در دست نیست. بر اساس آمارهای ابتدایی وزارت داخله طالبان، در نتیجه این رویداد دو تن زخمی شده‌اند.

ادامه درگیری در گردنه باغ بالا؛ حمله کنندگان به عبادت‌گاه اهل هنود، محاصره شده‌اند

در همین حال؛ حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور نیز با انتشار توییتی، حمله بر عبادت‌گاه هموطنان اهل هنود و سیک را به شدیدترین الفاظ تقبیح کرده و خواستار آغاز مجدد گفتمان ملی گردیده است.

کرزی خواستار آغاز مجدد گفتمان ملی شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x