صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سراج‌الدین حقانی: شبکه حقانی وجود ندارد، این اتهام به هدف ایجاد تفرقه مطرح می‌شود

وزیر داخله طالبان می‌گوید که شبکه‌های القاعده و حقانی در افغانستان فعالیت ندارند. او تاکید می‌کند که مطرح کردن اتهام مبنی بر فعالیت شبکه حقانی و القاعده در افغانستان، ایجاد تفرقه است.

وزیر داخله طالبان می‌گوید که شبکه‌های القاعده و حقانی در افغانستان فعالیت ندارند. او تاکید می‌کند که مطرح کردن اتهام مبنی بر فعالیت شبکه حقانی و القاعده در افغانستان، ایجاد تفرقه است.

پیک‌آفتاب: سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان در گفتگو با شبکه الجزیره گفته که طالبان به تعهدات خود در توافق‌نامه دوحه پایبند است و هرگز اجازه نخواهد داد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود. او اما گفته که واشنگتن نیز باید به تعهدات خود عمل نماید. وزیر داخله طالبان می‌افزاید که به رسمیت نشناختن طالبان و مسدود کردن بودجه‌های افغانستان در خارج از کشور، مجازات دسته‌جمعی مردم افغانستان است. او هم‌چنین حضور خودش در لیست سیاه سازمان ملل را خلاف توافق صورت گرفته می‌خواند و تاکید می‌کند که این موضوع به مردم افغانستان آسیب خواهد زد.

وزیر داخله طالبان هم‌چنین در مورد حضور گروه‌های تروریستی مانند شبکه‌های القاعده و حقانی در افغانستان گفته که این دو گروه در داخل افغانستان فعالیت ندارند. وزیر داخله طالبان، مطرح کردن موضوع فعالیت شبکه‌های حقانی و القاعده در افغانستان را اتهام بدون سند خوانده و تاکید کرده که به هدف ایجاد تفرقه در امارت اسلامی این اتهام مطرح می‌شود.

پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر حضور پر رنگ القاعده در کابینه طالبان منتشر شده است. هم‌چنین وزیر تحصیلات عالی طالبان در سفر به پاکستان به مدرسه «حقانیه» رفت و رئیس این مدرسه گفته بود، افتخار می‌کند که شاگردان‌اش سمت‌های بلند را در کابینه طالبان در اختیار گرفته‌اند.

با وجود حقانی‌ها در کابینه، طالبان افراطی‌تر خواهند شد

وزیر داخله طالبان هم‌چنین در مورد تشکیلات نظامی امارت اسلامی گفته است که این نیروها در آستانه تکمیل شدن است و طالبان قصد دارند با اردوی 95 هزار نفری، امنیت در افغانستان را بهبود ببخشند. او افزوده که طالبان تلاش دارند با اصلاح باورهای جوانان، برای مقابله ایدئولوژیکی و نظامی با داعش آماده شوند.

وزیر داخله طالبان در بخش دیگر از این گفتگو به نقش پر رنگ قطر اشاره کرده و گفته که این کشور عربی نقش مهمی در حمایت از افغانستان در چندین زمینه از جمله اداره میدان هوایی کابل دارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x