صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان جهانی صحت: سالانه بیش از 700 هزار تن در جهان خودکشی می‌کنند

سازمان جهانی صحت به مناسبت 10 سپتمبر، روز جهانی جلوگیری از خودکشی، می‌گوید که سالانه بیش از 700 هزار تن در جهان خودکشی می‌کنند.

سازمان جهانی صحت به مناسبت 10 سپتمبر، روز جهانی جلوگیری از خودکشی، می‌گوید که سالانه بیش از 700 هزار تن در جهان خودکشی می‌کنند.

پیک‌آفتاب: این سازمان در اعلامیه خود که روز گذشته 10 سپتمبر، به نشر رسیده است، خواستار جلوگیری از خودکشی و انتحار در جهان شده است. سازمان صحی جهان می‌گوید برای پیش‌گیری از حوادث خودکشی، باید همه با اقدامات عملی خود دیگران را به زندگی امیدوار سازند.

سازمان جهانی صحت در پیوند با روز جهانی جلوگیری از خودکشی، با نشر توییتی گفته است: “امروز، روز جهانی پیش‌گیری از خودکشی است. تخمین زده می‌شود که سالانه 703000 تن در سراسر جهان در اثر خودکشی جان‌های خود را از دست می‌دهند. به ازای هر خودکشی، احتمالاً 20 تن دیگر اقدام به خودکشی می‌کنند و بسیاری دیگر به فکر خودکشی جدی هستند”.

این سازمان در توییت دیگری گفته است که اگر فکر خودکشی در سر می‌پرورانید، موارد زیر را انجام دهید: “با کسی که به او اعتماد دارید صحبت کنید، با یک کارمند صحی، مشاور یا مددکار اجتماعی صحبت کنید، به یک گروه پشتیبانی بپیوندید و اگر فکر می‌کنید در معرض خطر فوری هستید یا به خود آسیب می‌رسانید، با خدمات اورژانس یا شماره‌های اضطراری تماس بگیرید”.

این اظهارات در حالی است که پیش‌تر، رئیس اجرائیوی صندوق جهانی سازمان صحی هشدار داده بود که کمبود مواد غذایی یک تهدید صحی جهانی خواهد بود که بشر با آن روبه‌رو است.

صندوق جهانی سازمان صحی: کمبود غذا بحران بعدی در جهان است

این در حالی است که در کشورهای پیش‌رفته دنیا، نهادها و افراد متخصصی هستند که با مردم در این مورد صحبت می‌کنند و کسانی را که قصد خودکشی دارند، به زندگی امیدوار می‌سازند و به آنان کمک‌های لازم را فراهم می‌کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x