صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه کلید قطع مطلق گاز به فرانسه را فشرد و از ایتالیا و اسلواکی را نصف کرد

روسیه در اقدامی تازه، روز گذشته 17 جون، صادرات گاز به فرانسه را مطلق قطع کرد و صادرات گاز به اسلواکی و ایتالیا را به نصف کاهش داد.

روسیه در اقدامی تازه، روز گذشته 17 جون، صادرات گاز به فرانسه را مطلق قطع کرد و صادرات گاز به اسلواکی و ایتالیا را به نصف کاهش داد.

پیک‌آفتاب: این برای سومین روز متوالی است که روسیه تحویل گاز به اروپایی‌ها را کاهش می‌دهد. روسیه طی روزهای گذشته با ادعای مشکلات فنی در خط لوله “جریان شمالی 1” تحویل گاز به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و دیگر کشورها را کاهش داده است. کشورهای اروپایی می‌گویند که روسیه از گاز به عنوان ابزار فشار علیه غرب استفاده می‌کند.

قبلاً روسیه صادرات گاز به پولند، بلغارستان، فنلند، دانمارک و هالند را متوقف کرده بود. روسیه می‌گوید این کشورها زیر بار شروط کرملین برای تسویه بدهی گازی از طریق روبل روسیه نرفته‌اند.

از سوی دیگر؛ فاتح بیرول، رئیس اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی روز گذشته 17 جون، با نشر توییتی گفت که اخلال روسیه در تحویل گاز باعث خواهد شد امسال 35 میلیارد مترمکعب گاز از بازار حذف شود، موضوعی که به افزایش قیمت گاز دامن خواهد زد و این یک هشدار قرمز برای اتحادیه اروپا برای زمستان آینده است.

از سوی دیگر؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اورپا در توییتی گفته است: “یک “نبرد روایت” در مورد این‌که چه کسی مسئول بحران جهانی غذا است، در حال انجام است. در حالی‌که ما با سازمان ملل و سایر شرکای خود برای جلوگیری از موج گرسنگی کار می کنیم، روسیه دروغ‌ها و اطلاعات نادرست بدبینانه را بمباران می‌کند و ارائه می‌دهد.”

اتحادیه اروپا قبلاً توافق کرده بود که در سال روان، خرید گاز از روسیه را 66 درصد کاهش دهد. سال گذشته روسیه سهم 40 درصدی در تامین گاز اتحادیه اروپا داشت.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه گفته بود که بسیار بعید به نظر می‌رسد که اروپا در چند سال آینده از منابع انرژی کشورش صرف نظر کند.

پوتین: اروپا از انرژی روسیه صرف نظر نمی‌تواند

روسیه ضعف اقتصادی اتحادیه اروپا را برملا کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x