صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه موضوع به رسمیت شناختن طالبان را رد کرد

روسیه گفته است که فعلاً صحبتی در مورد به رسمیت شناختن طالبان مطرح نمی‌شود و مسائل زیادی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها صحبت شود.

روسیه گفته است که فعلاً صحبتی در مورد به رسمیت شناختن طالبان مطرح نمی‌شود و مسائل زیادی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها صحبت شود.

پیک‌آفتاب: رسانه‌های روسیه امروز چهارشنبه 25 جوزا، از قول دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرده‌اند که فعلاً مسئله به رسمیت شناختن طالبان در روسیه مطرح نیست.

دیمیتری پسکوف به رسانه‌های روسی در این زمینه گفته است: “هیچ صحبتی در مورد به رسمیت شناختن طالبان توسط مسکو وجود ندارد، هنوز سوالات زیادی در این رابطه وجود دارد.”

وی به خبرنگاران گفته است: “ما بارها در این مورد صحبت کرده‌ایم. هرگونه پیش‌بینی در این زمینه بی‌فایده است.”

سخنگوی کرملین در ادامه می‌افزاید: “مشکلات بشردوستانه زیادی وجود دارد که بسیاری از کشورها را مجبور به برقراری تماس‌های خاص با طالبان می‌کند.”

این در حالی است که پیش‌تر ضمیر کابلوف در یک مصاحبه تلویزیویی با تلویزیون دولتی روسیه (شبکه 1) به گونه ضمنی به موضوع به رسمیت شناختن طالبان توسط مسکو اشاره کرده بود. کابلوف تصریح کرده بود که اگر طالبان حکومت فراگیر سیاسی و قومی در افغانستان تشکیل کنند، روسیه آنان را به رسمیت خواهد شناخت.

شرط مسکو برای به رسمیت شناختن طالبان

روابط دوجنانبه میان طالبان و دیپلمات‌های روسی، اخیراً افزایش یافته است. برای اولین بار گزارش‌هایی از سفر رسمی برخی از سران طالبان به روسیه به تاریخ 4 دلو 1400 منتشر گردید.

سفر مخفیانه سران طالبان به مسکو

به دنبال آن روسیه سفارت افغانستان در مسکو را به تاریخ 21 حمل سال روان رسماً به طالبان تسلیم نموده و دیپلمات‌ آنان را به رسمیت شناختند.

واگذاری سفارت افغانستان در مسکو به طالبان

مقامات روسیه در مورد به رسمیت شناختن طالبان بارها اعلام کرده‌اند، در صورتی‌که در افغانستان حکومت فراگیر متشکل از تمام اقوام و جناح‌های سیاسی تشکیل نشود، حکومت تک‌قومی و تک‌جناحی را به رسمیت نمی‌شناسند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x