صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

روسیه درباره سناریوی احتمالی فاجعه‌بار در افغانستان هشدار داد

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید احتمال دارد تحولات در افغانستان بر اساس یک سناریوی خطرناک به پیش برود.

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید احتمال دارد تحولات در افغانستان بر اساس یک سناریوی خطرناک به پیش برود.

پیک‌آفتاب: نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفت که اگر مقامات فعلی کابل نتوانند وضعیت فاجعه‌بار افغانستان را عادی کنند و به مردم این کشور کمک صورت نگیرد، ممکن است تحولات این کشور بر اساس یک سناریوی فاجعه‌بار پیش برود.

پاتروشف گفت: “اگر مقامات جدید کابل نتوانند وضعیت پیش آمده را در افغانستان عادی کنند و جامعه جهانی نتواند به طور مداوم و موثر از مردم افغانستان در چنین شرایطی حمایت کند، ممکن است رویدادها در این کشور بر اساس یک سناریوی فاجعه‌بار از جمله دور جدید جنگ داخلی، فقر عمومی و گرسنگی در این کشور پیش برود.”

دبیر شورای امنیت روسیه در ادامه افزود: “نباید اجازه داد که افغانستان بار دیگر به عرصه‌ای برای ماجراجویی‌های ژئوپولوتیک نسنجیده بازیگران خارجی و قدرت‌های بزرگ تبدیل شود. منظورم در وهله اول تلاش‌های امریکا و متحدانش برای استقرار در منطقه از جمله در کشورهای مشترک‌المنافع به بهانه وخامت وضعیت در افغانستان است. چنین ابتکاراتی باید مطابق با تصمیماتی که قبلاً در سطوح عالی اتخاذ شده است، خنثی شود.”

این در حالی است که نیکولای پاتروشف، پیشتر به فعال شدن بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد افغانستان و ایجاد فرمت‌های جدید در زمینه خبر داده بود.

نیکلای پاتروشف از موفقیت‌های بین‌المللی در افغانستان خبر داد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x